A anis16 skrev:
Jag får be förra ägarens ungar att komma och sätta sig i soptunnan nästa gång det blåser. Alternativt mäklarens ungar.
Säkerställ att ongera som det uttalas i dessa trakter inte har några dolda fel innan du använder dem i fasta installationer. Notera också att du bör använda dubbla spännband om du använder soptunnan som takbox och förvarar dem i den under färd.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
3umblebee 3umblebee skrev:
Säkerställ att ongera som det uttalas i dessa trakter inte har några dolda fel innan du använder dem i fasta installationer. Notera också att du bör använda dubbla spännband om du använder soptunnan som takbox och förvarar dem i den under färd.
Soptunna är knappast fast installation ens om du spänner fast den med dubbla spännband.

Långburk borde funka minst lika bra som betong om inte grannarna eller deras ongar tittar för djupt i tunnan, dessutom tror jag att sopgubben blir gladare;)
 
F fribygg skrev:
Soptunna är knappast fast installation ens om du spänner fast den med dubbla spännband.

Långburk borde funka minst lika bra som betong om inte grannarna eller deras ongar tittar för djupt i tunnan, dessutom tror jag att sopgubben blir gladare;)
Men.... Ska de verkligen vara glada under arbetstid?
 
3umblebee 3umblebee skrev:
Men.... Ska de verkligen vara glada under arbetstid?
Ja det tycker jag, en tunna långburk är väl nått att glädja sej över?
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Det
F fribygg skrev:
Ja det tycker jag, en tunna långburk är väl nått att glädja sej över?
Du har en poäng, men i mitt fall står tunnan ofta i solen tills den plockas upp och en pissvarm burk kan ha motsatt effekt. Behövs bygglov för att koppla AC till soptunnan? Undrar också om det går att få utskänkningstillstånd till sin soptunna utan att installera stekbord.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
3umblebee 3umblebee skrev:
Undrar också om det går att få utskänkningstillstånd till sin soptunna utan att installera stekbord.
Om man kör kokt pilsnerkorv direkt ur burken TROR jag inte stekbord behövs men fråga din sopgubbe hur han vill ha det.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
3umblebee 3umblebee skrev:
Det

Du har en poäng, men i mitt fall står tunnan ofta i solen tills den plockas upp och en pissvarm burk kan ha motsatt effekt. Behövs bygglov för att koppla AC till soptunnan? Undrar också om det går att få utskänkningstillstånd till sin soptunna utan att installera stekbord.
Vintertid är det värmer det bra med något varmt att dricka
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Du har fel.

Jag tänker inte citera ett specifikt inlägg, för ni har fel allihop.
Följ reglarna!
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Du har fel.

Jag tänker inte citera ett specifikt inlägg, för ni har fel allihop.
.nähä jag har rätT
 
Det var ett bövla citerande här, då!

Jag har rätt.

Och reglar är för fuskbyggande veteraner. Proffs använder bjälkar. Vid behov stockar.
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag har orätt.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Så himla taskigt!

Bara för det ska jag gå och fortsätta med med trallen på mitt nya trädäck. Jag använder montagelim, supersmidigt. Ska bara vänta på att det slutar regna först.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ersnt, kom hit och styr upp nu...
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Så himla taskigt!

Bara för det ska jag gå och fortsätta med med trallen på mitt nya trädäck. Jag använder montagelim, supersmidigt. Ska bara vänta på att det slutar regna först.
Amatör, proffs åker hem och tar helg om det regnar efter frukost på fredagar.
Trall och trädäck är för övrigt så 2022, bättre och billigare att du hukar dej en stund på sparken medans sommaren går över.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.