Hej!
Ett företag har lagt nytt papptak på en utbyggnad ca 30 kvadrat. Det är bubbligt och dom har missat limningen på ett ställe. Dom påstår att bubbligt blir det alltid, som jag har läst ska det inte vara några bubblor.
Är det någon som vet hur det ska vara
 
  • Nytt böjligt papptak med synliga bubblor och en del där limningen saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
yonna
  • Laddar…
Rickard.
Risken finns alltid att någon bubbla kan bli av olika anledningar men detta är uppenbart gjort av någon som inte kan eller vill göra ett bra jobb.

Släppan är ett solklart fel.
 
  • Gilla
Silkesnusa och 2 till
  • Laddar…
H
Ta hjälp av en oberoende besiktningsman och vänta med betalningen
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Min kommentar i egenskap av lekman som enbart är självlärd och bygger för att det är roligt....

Det där ser för djävligt ut.

Första gången jag la ett papptak så var det på en sån "byggsats"-friggebod som de stora kedjorna säljer, som vi monterade upp vid sommarstugan för några år sen...

På mitt slutresultat fanns inte 90% av de ojämnheter, väck och bubblor som syns på dina bilder o film.
Märk väl att jag då helt saknade kunskap och erfarenhet av att utföra detta.

En yrkesman med kunskap, erfarenhet och lite yrkesstolthet borde utan problem kunna leverera ett resultat där det inte finns några tydligt synliga väck eller bubblor.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
P
M majgull skrev:
Hej!
Ett företag har lagt nytt papptak på en utbyggnad ca 30 kvadrat. Det är bubbligt och dom har missat limningen på ett ställe. Dom påstår att bubbligt blir det alltid, som jag har läst ska det inte vara några bubblor.
Är det någon som vet hur det ska vara
Herregud som det ser ut.
Jag som en glad amatör la ungefär samma yta för 4 år sedan och det är helt slätt (förutom överlappet på nedre våd)
 
Ser ut som en treåring gjort detta.
 
Microkatten
M majgull skrev:
Dom påstår att bubbligt blir det alltid
Då kanske de borde ha insett att de skall sluta lägga tak om det alltid ser ut sådär... 🙄 De är uppenbart inkompetenta.

En besiktningsman är nog rätt väg att gå om de vidhåller sin uppfattning. Hoppas du inte betalat.
 
Jag har lagt några olika papptak som lekman. Och visst någon bubbla har det väl blivit, men inte sådär !
Dessutom sgå det i filmen ut som det fanns en spricka = läcka på ett ställe :/
 
Redigerat:
Kan bli så om man står i 10 minus och lägger papptak med kall rulle.

Normalt begåvade personer värmer iallafall upp rullen om man ska jobba när det är 10 minus ute.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Oj. Jag har varit med och lagt papp en gång i mitt liv och vårat resultat som amatörer såg i jämförelse ut som om vi skulle kunna doktorera i takpappsläggning.

Var i landet är det här och när lades pappen? Dvs hur kallt var det?
 
tensiden tensiden skrev:
Oj. Jag har varit med och lagt papp en gång i mitt liv och vårat resultat som amatörer såg i jämförelse ut som om vi skulle kunna doktorera i takpappsläggning.

Var i landet är det här och när lades pappen? Dvs hur kallt var det?
Taket är utanför gävle och i november -22 lade dom pappen, samma dag som snön kom och låg kvar, så det måste ha varit minus grader.
 
M majgull skrev:
Taket är utanför gävle och i november -22 lade dom pappen, samma dag som snön kom och låg kvar, så det måste ha varit minus grader.
Så typ ett och ett halvt år sedan?
 
M majgull skrev:
Taket är utanför gävle och i november -22 lade dom pappen, samma dag som snön kom och låg kvar, så det måste ha varit minus grader.
Är taket lagt för 1,5 år sedan? Troligtvis är det slarv med underarbetet, man har bara rullat ut och värmt på med brännaren. Ojämnheter och gamla blåsor måste skäras upp och spikas ner innan man lägger på nytt.

Vid kall väderlek blir det betydligt mer komplext att lägga tak, men behöver planera och förvärma rullar osv på ett helt annat sätt
 
Redigerat:
M majgull skrev:
Taket är utanför gävle och i november -22 lade dom pappen, samma dag som snön kom och låg kvar, så det måste ha varit minus grader.
Var rullarna kalla eller uppvärmda?
Varför gjordes jobbet i 22minus?
 
A Alexn72 skrev:
Var rullarna kalla eller uppvärmda?
Varför gjordes jobbet i 22minus?
Det blev lite fel, ska vara 2022
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.