Dörren hänger lite snett i mitt nya nimo torkskåp så man måste lyfta eller trycka hårt för att stänga dörren.

Finns ju inte så mycket att ljustera på dörren men det kan väl inte vara normalt att dörren ska skrapa i den nedre dörr fästet? Kommer sluta med att den står lite öppen då ungarna inte klarar att stänga dörren.

Kanske går att lösa genom att sätta dit en till bricka för att höjja dörren lite känns ju tråigt då den är helt ny :mad:
 
Nytt torkskåp i dessa dyra eltider! Du måste ha lågt bundet elpris!?Står skåpet i våg?
 
Dålig montering är min första tanke
 
Nej jag kör med timpris och kommer bli ruinerad då ungarna kommer hem blöta från dagis/skola kl 16.00 :crysmile:.

Vi ställde det aldrig på sin riktiga plats då vi insåg att dörren skrapar i.

Står väl inte helt i våg men nästan jag ser att det lutar mer på dörren än när jag lägger vattenpasset på skåpet.

När dörren är stängd så ligger den kant i kant med skåpet på vänstra sidan (vänster hängd dörr) men 3-4 mm innanför skåpet på högra sidan samt att glipan uppåt är några mm större på höger än vänster sidan.

Var massa metalflisor på dörrens pakningen också så det känns lite som man flyttad dörren efter "quality inspection" eller så var den värdelöst utförd .

Blir att ringa kundtjänst på måndag och se vad dom säger.
 
A
torkskåp är underskattade

när dörren glipar är torkskåpet fel installerat!
alla vinklar måste vara 90grader
fäster du det som man skall i väggen så gäller det att väggen är 100% plan.
dessutom måste golvet vara vinkelrät mot väggen.
det kan ta många timmar för den som gjort detta innan det blir bra!

skåpen är mycket bra men installationen är ett skit att hålla på med.
 
electroluxaren skrev:
torkskåp är underskattade

när dörren glipar är torkskåpet fel installerat!
alla vinklar måste vara 90grader
fäster du det som man skall i väggen så gäller det att väggen är 100% plan.
dessutom måste golvet vara vinkelrät mot väggen.
det kan ta många timmar för den som gjort detta innan det blir bra!

skåpen är mycket bra men installationen är ett skit att hålla på med.
Tack, blir att lyfta den på plats och börja justera in fötterna och hoppas till blir bättre.
 
G Greger_08 skrev:
Tack, blir att lyfta den på plats och börja justera in fötterna och hoppas till blir bättre.
Lyckades du lösa detta, och hur löstes det?

Köpte precis ett torkskåp (Cylinda/Nimo ETS 1900 E), dock begagnat. Men dörren sluter inte helt tätt högst upp på vänster sida. Däremot verkar dörren hänga ganska rakt.

Närvarande torkskåpsdörr som inte sluter tätt högst upp på dess vänstra sida, synligt glapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frontview av ett vitt Cylinda torkskåp modell ETS 1900 E med stängd dörr och kontrollpanelen övanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörr till ett torkskåp som inte sluter tätt i övre vänstra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
J jockebq skrev:
Lyckades du lösa detta, och hur löstes det?

Köpte precis ett torkskåp (Cylinda/Nimo ETS 1900 E), dock begagnat. Men dörren sluter inte helt tätt högst upp på vänster sida. Däremot verkar dörren hänga ganska rakt.

[bild][bild][bild]
du måste fästa skåpet perfekt i lod och vägg
skåpen är så veka att minsta lilla skevhet så får du detta
titta i monteringsanvisningen
 
electroluxaren skrev:
du måste fästa skåpet perfekt i lod och vägg
skåpen är så veka att minsta lilla skevhet så får du detta
titta i monteringsanvisningen
Jag får testa mig fram lite mer. Men en sak jag tyckte var underlig i deras instruktion var detta:
Instruktionsbild för montering av gångjärn på skåpsdörr, med steg-för-steg anvisningar och detaljzoom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På vår så fanns det förmonterade gångjärn på båda sidor, den ena hade en liten plastplugg (nedre gångjärn som inte används). Skruvade bort detta för jag den tog i underdelen av dörren och skevade dörren ännu mer.
Ska den vara här eller inte?
 
A
J jockebq skrev:
Jag får testa mig fram lite mer. Men en sak jag tyckte var underlig i deras instruktion var detta:
[bild]
På vår så fanns det förmonterade gångjärn på båda sidor, den ena hade en liten plastplugg (nedre gångjärn som inte används). Skruvade bort detta för jag den tog i underdelen av dörren och skevade dörren ännu mer.
Ska den vara här eller inte?
du skall hänga upp skåpet så att det inte skevar och då kan den delen vara kvar, alltid.
 
J jockebq skrev:
Lyckades du lösa detta, och hur löstes det?

Köpte precis ett torkskåp (Cylinda/Nimo ETS 1900 E), dock begagnat. Men dörren sluter inte helt tätt högst upp på vänster sida. Däremot verkar dörren hänga ganska rakt.

[bild][bild][bild]
Nimo skickade en ny dörr men killen som skulle byta den sa att det inte skulle spela någon roll så han bankade lite med en hammare på det extra dörrfäste dörren skrapade i.

Hade tänkt att banka på det själv men jag ville se vad nimo ville göra.

"Svensk kvalitet" börjar tappa sitt värde...
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.