Vilken färg, form och stil på stenmaterial passar till husets stil och arkitektur? Trädgårdsdesignern Cajsa Lundin hjälper till att guida oss djungeln av grus, sten och betong till trädgården. 

Du kan läsa artikeln här: Stilguide: Sten och grus som matchar huset
 
varför köpa dyr svensk kalksten?
 
BirgitS
Varför inte köpa något som är någorlunda närproducerat i stället för att ha fraktats långt?
Varför inte köpa något som ger svenskar jobb?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
MrJay
BirgitS BirgitS skrev:
Varför inte köpa något som är någorlunda närproducerat i stället för att ha fraktats långt?
Varför inte köpa något som ger svenskar jobb?
E k o n o m i

Får jag samma material till ett bättre pris bryr jag mig inte om Sven eller Franciszek samlat ihop det. Merparten av kostnaden går till mellanhänder och inte till tillverkare. 25% av det jag betalar som privatperson går ändå till Sverige
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
E k o n o m i

Får jag samma material till ett bättre pris bryr jag mig inte om Sven eller Franciszek samlat ihop det. Merparten av kostnaden går till mellanhänder och inte till tillverkare. 25% av det jag betalar som privatperson går ändå till Sverige
jag köpte från turkiet för mer en hälften av priset i sverige men har man mycket pengar över som birgits så köp svenskt då
 
BirgitS
M maria01 skrev:
jag köpte från turkiet för mer en hälften av priset i sverige men har man mycket pengar över som birgits så köp svenskt då
Du fick i alla fall några anledningar till varför folk väljer svensk kalksten. Det har ju inte att göra med vad jag väljer att göra, jag har ju inte ens en tomt så att jag kan inte välja någon sten runt huset alls.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du fick i alla fall några anledningar till varför folk väljer svensk kalksten. Det har ju inte att göra med vad jag väljer att göra, jag har ju inte ens en tomt så att jag kan inte välja någon sten runt huset alls.
vad är svenskt vet några svenska stenbrott som har utlänkska knegare svårt att hitta svenska idag som vill jobba med sånt

när det kommer till stenhugare till fastigheter är det just utlänska som gör dom jobben idag vet flera engelska och tyskar som pendlar till sverige
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.