M MaggeE skrev:
Vi gör en badrumsrenovering av en rätt stor firma. 3,5 kvadrat helrenovering totalkostnad runt 250 000 fast pris. Vi tycker inte kvaliteten har varit bra. Vad kan anses vara normalt? Vad måste man acceptera? Bifogar lite bilder. Vissa saker har de fått göra om men vissa saker blir inte bra.
Toalettstolen ser lite sned ut. Vi tycker silikonfogarns är fula (de skall göra om dem men är vi för petiga). Vissa kakelplattor ser man sidan på, de sitter lite ojämt. Vi tycker vissa plattor inte sitter jämt.
Är vi för petiga? Vilken kvalitet ska man förvänta sig? Nån som har liknade erfarenheter?
250 000? Stämmer det verkligen? Låter bra mycket.
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Ja, det tycker jag. Silikon runt fönster ser ju värre ut än om jag skulle gjort det. Fogarna likaså. Men det en besiktningsman kan hjälpa till med är ett rimligt pris avdrag och denne kan bedöma enligt regler som finns.

Men, det finns en liten risk att det mesta uppfyller kraven på estetik, det vet jag inte. Men en besiktningsman kan avgöra på plats.
Silikonet har dom redan åtgärdat, så det ser nog bättre ut nu.
Vad är felet på fogarna?
Tycker nog dom brukar se ut så.
Men du kanske är besiktningsman och vill ha mer jobb 😉
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Silikonet har dom redan åtgärdat, så det ser nog bättre ut nu.
Vad är felet på fogarna?
Tycker nog dom brukar se ut så.
Men du kanske är besiktningsman och vill ha mer jobb 😉
Hahaha..nej jag är inte besiktningsman 😂 Fogarna är ojämna och det ser nästan ut som man dold en skada på en platta men en.

Men, det är helt ok för mig att du tycker bilderna ser jättefina ut. Vi behöver inte enas
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
250 000? Stämmer det verkligen? Låter bra mycket.
Ja, med material och inredning. Vägghängd toalett, dolda rör och i Stockholm. Tog in tre offerter och denna låg i mitten.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
M MaggeE skrev:
Ja, med material och inredning. Vägghängd toalett, dolda rör och i Stockholm. Tog in tre offerter och denna låg i mitten.
Det är normalt skulle jag säga. Vi kommer landa på samma för vårt på 4kvm. Beror på vilken inredning och kakel man köper. Våra offerter exkl detta var mellan 100-150krkr efter ROT.

Vi behöver tex måttbeställd duschvägg. Offert just nu ca 18,000kr!

Vi tog in 6 offerter. Men två av dessa var faktiskt lägre (90kkr)men det visade sig att de inte var behöriga och kunde lämna intyg för säker vatten. Och de föll också på mina frågor när jag träffade dem (de byggde inte korrekt).
 
Redigerat:
M MaggeE skrev:
Ja, med material och inredning. Vägghängd toalett, dolda rör och i Stockholm. Tog in tre offerter och denna låg i mitten.
OK! Jag var inte medveten om prisbilden då uppenbarligen.
Då känns det ju ännu tristare om man inte tycker resultatet är riktigt bra...
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
OK! Jag var inte medveten om prisbilden då uppenbarligen.
Då känns det ju ännu tristare om man inte tycker resultatet är riktigt bra...
Ja, snordyrt. Vi drog in många offerter varav 50% drog tillbaka deras när vi meddelade att vi vill anlita besiktning man. Med motiveringen antingen ”vi jobbar inte så”, eller oj då…då kan vi inte bli konkurrens kraftiga med pris …..Det var nog en väldigt bra sållning. 😂
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
M MaggeE skrev:
Vi gör en badrumsrenovering av en rätt stor firma. 3,5 kvadrat helrenovering totalkostnad runt 250 000 fast pris. Vi tycker inte kvaliteten har varit bra. Vad kan anses vara normalt? Vad måste man acceptera? Bifogar lite bilder. Vissa saker har de fått göra om men vissa saker blir inte bra.
Toalettstolen ser lite sned ut. Vi tycker silikonfogarns är fula (de skall göra om dem men är vi för petiga). Vissa kakelplattor ser man sidan på, de sitter lite ojämt. Vi tycker vissa plattor inte sitter jämt.
Är vi för petiga? Vilken kvalitet ska man förvänta sig? Nån som har liknade erfarenheter?
Hur har det gått för er?
 
M MaggeE skrev:
Vi gör en badrumsrenovering av en rätt stor firma. 3,5 kvadrat helrenovering totalkostnad runt 250 000 fast pris. Vi tycker inte kvaliteten har varit bra. Vad kan anses vara normalt? Vad måste man acceptera? Bifogar lite bilder. Vissa saker har de fått göra om men vissa saker blir inte bra.
Toalettstolen ser lite sned ut. Vi tycker silikonfogarns är fula (de skall göra om dem men är vi för petiga). Vissa kakelplattor ser man sidan på, de sitter lite ojämt. Vi tycker vissa plattor inte sitter jämt.
Är vi för petiga? Vilken kvalitet ska man förvänta sig? Nån som har liknade erfarenheter?
För det priset skulle jag klaga tills jag blev nöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.