N naikon skrev:
Okej, en liten uppdatering från min sida ifall någon fortfarande är nyfiken

I november fick jag en offert från NCC på 30.000kr. Nu testade jag att be om en ny offert igen, liksom varför inte. Fick en ny kille som kom ut och kollade. Nu hamnade offerten på 20.000!!!
Sjukt att det kan skilja 50% bara beroende på vilken snubbe man får.

Kommer förmodligen tacka ja till detta. Eftersom jag fortfarande är delvis sjukskriven pga utbränning så kommer jag inte ge mig på att riva upp asfalten själv. Känns bättre att lägga den tiden på något annat
Vad är det som skiljer sig från första anbudet blir man ju nyfiken på?
 
N naikon skrev:
Okej, en liten uppdatering från min sida ifall någon fortfarande är nyfiken

I november fick jag en offert från NCC på 30.000kr. Nu testade jag att be om en ny offert igen, liksom varför inte. Fick en ny kille som kom ut och kollade. Nu hamnade offerten på 20.000!!!
Sjukt att det kan skilja 50% bara beroende på vilken snubbe man får.

Kommer förmodligen tacka ja till detta. Eftersom jag fortfarande är delvis sjukskriven pga utbränning så kommer jag inte ge mig på att riva upp asfalten själv. Känns bättre att lägga den tiden på något annat
Gällande prisskillnad, kan det inte vara så att det är olika prisbilder vid olika tillfällen? Material kostar olika, tillgång på maskiner/personal etc?


/Jocce
 
M Mangan13 skrev:
Vad är det som skiljer sig från första anbudet blir man ju nyfiken på?
Första gången NCC var här frågade jag om de kunde göra arbetet i samband med att de gjorde något annat arbete i kommunen, då var det blankt nej. Sen la han stora etableringskostnader, deponiavgifter och avgift för skottkärra. Hamnade på 30k

Provade NCC igen några månader senare, fick en annan kille och det var absolut inga problem enligt honom. Inga etableringskostnader eller miljöavgifter. Hamnade på 20k.

Nu fick jag dessutom offert från Veidekke, och den hamnade på 19.000! Trodde de skulle lägga sig vid 30k som alla andra. Nu är frågan om man ska välja NCC eller Veidekke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.