FredrikR FredrikR skrev:
Är det Zaptec Sense du pratar om, eller vilken lastbalanserare?
Vet inte vilken det är jag har idag, boxen är en Zaptec Go, dock men gissar att det är sense
 
FredrikR FredrikR skrev:
Är det Zaptec Sense du pratar om, eller vilken lastbalanserare?
Vet inte vilken det är jag har idag, boxen är en Zaptec Go, dock men gissar att det är sense
D Dilato skrev:
Det blir ju inte mer lagligt bara för att man gör det själv (vilket aldrig varit lagligt).

Enligt regelverket är det inte tillåtet att installera utrustning om det finns skäl att misstänka att den inte uppfyller kraven. I fallet med laddboxarna Easee Home och Charge finns sådan misstanke och beslut om försäljningsförbud. Att flytta en laddbox innebär att man måste installera den på nytt och det är således inte tillåtet.
[länk]
Absolut, men om en elektriker installerar den pro bono så att säga, är den så sämre installerad än om en annan elfirma gör det?

Det är ju inte rymdforskning eller hjärnkirurgi, utan egentligen ett kralligare eluttag


Dock tror jag efter lite funderare att jag passar på Easee-boxen, kör vidare med de vi har just nu så länge.
 
lsoderlund lsoderlund skrev:
Absolut, men om en elektriker installerar den pro bono så att säga, är den så sämre installerad än om en annan elfirma gör det?
Grejen är att elektrikern bryter mot lagen om denne installerar boxen.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
hsd
JLyck JLyck skrev:
Vår Easee har börjat krångla vid laddning, kanske lika bra och försöka reklamera den då.
Snabba på i så fall
 
D Dilato skrev:
Du vet att efter en konkurs har tidigare ägare noll påverkansmöjlighet, det är konkursförvaltaren som enskilt härskar?
Dennes enda uppdrag är att få så bra betalt som möjligt.
Hålet i systemet här är att om företaget själv ansöker om konkurs så kan de välja konkursförvaltare. Har hänt mer än en gång att förvaltaren som tack för ett lukrativt uppdrag snabbt sålt delar av boet till lämplig närstående, ingen bryr sig för det mesta.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
lsoderlund lsoderlund skrev:
Vet inte vilken det är jag har idag, boxen är en Zaptec Go, dock men gissar att det är sense
Ok, borde man inte veta vilket märke det är man hävdar inte fungerar bra?
Vi har f.ö. en Enegic balanserare till vår Zaptec, verkar göra det den ska, så länge den har wifi anslutning.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Tydligen har de ännu inte återtagit överklagandet…
[länk]
Det fullkomligt osar kompetens 😆
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
Jag har inte hört nåt i denna fråga på länge, men nu läste jag och gick in på Easees hemsida att man haft ett erbjudande om att beställa dekaler (jag vet inte vad de ska förändra / förbättra / dokumentera) men det är stängt nu.

Jag är lite förvånad att varken Easee eller Tibber hört av sig till mig ang detta. Nån som vet mer?
Är dekalen en del av en recall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.