Hej,

Jag har en källare som är omdränerad samt ommålad och det visar sig nu att ett av rören under golvet är sönder och vi måste ev byta rör. Mina frågor är:
1. Om jag själv bilar upp 40kvm, hur lång tid tar det ca att bara bila?
2. Vad kostar det för en firma att bila upp golvet och ta med sig alla restprodukter?

Jag bifogar ngr bilder på fuktgenomslag.Snacka om störigt, att behöva göra om källaren efter det att vi dränerat....
Bilderna visar:
-fuktgenomslg i klinkerfog
-det gråa partiet i väggen är områden där det blivit förhöjd fuktighet
-partier där silkatfärgen ej velat fastna och nu kommer det salter genom väggen.

Vi har inget vatten i källaren men ytorna med fuktade fogar ökar kontinuerligt, även i tvättstugan som varit "torr" sedan vi flyttade in.
 
  • P6280162.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P6280166.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P6280167.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P6280169.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har ni fastställt att det är ett trasigt rör? Filmat?
Om det är ett rör som är paj så behöver ni väl inte bila ut hela källargolvet för det, utan bara frilägga röret?
 
S Scandic skrev:
Hej,

Jag har en källare som är omdränerad samt ommålad och det visar sig nu att ett av rören under golvet är sönder och vi måste ev byta rör. Mina frågor är:
1. Om jag själv bilar upp 40kvm, hur lång tid tar det ca att bara bila?
2. Vad kostar det för en firma att bila upp golvet och ta med sig alla restprodukter?

Jag bifogar ngr bilder på fuktgenomslag.Snacka om störigt, att behöva göra om källaren efter det att vi dränerat....
Bilderna visar:
-fuktgenomslg i klinkerfog
-det gråa partiet i väggen är områden där det blivit förhöjd fuktighet
-partier där silkatfärgen ej velat fastna och nu kommer det salter genom väggen.

Vi har inget vatten i källaren men ytorna med fuktade fogar ökar kontinuerligt, även i tvättstugan som varit "torr" sedan vi flyttade in.
Vet du möjligen vad plattorna heter som su har på första bilden.
De ser ut som de jag har i källaren och behöver hitta efter att vi har bilat upp golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.