Hej!

Någon som vet om en sådan här maskin skulle fungera att slipa ett målat betonggolv med?
Golvet är just nu målat med (epoxy?) och jag vill slipa bort detta för att sedan måla om det med en annan epoxyfärg.
Golvslipmaskin med orange färg och svart handtag, avsedd för slipning av stora ytor, visas bredvid prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Låter som ett stort jobb.... Du kan inte måla på färgen då?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Låter som ett stort jobb.... Du kan inte måla på färgen då?
Lite otydlig men det är ett garage-golv och det finns diverse färgrester på golvet, plus att det just nu är "såna där plastflingor" i nuvarande färg så jag tror att det skulle de ojämnt ut om jag inte slipade bort gamla färgrester os.v.
 
S Snabelsvansen skrev:
Lite otydlig men det är ett garage-golv och det finns diverse färgrester på golvet, plus att det just nu är "såna där plastflingor" i nuvarande färg så jag tror att det skulle de ojämnt ut om jag inte slipade bort gamla färgrester os.v.
Ja om det flagnar så ska du nog inte måla på det utan att få bort det lösa. Är slippapper rätt metod då? Kanske bättre med metallborste? Vet inte vad dom heter de där maskinerna men det finns med som en rulle med metallborst.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ja om det flagnar så ska du nog inte måla på det utan att få bort det lösa. Är slippapper rätt metod då? Kanske bättre med metallborste? Vet inte vad dom heter de där maskinerna men det finns med som en rulle med metallborst.
Färgen flagnar inte utan verkar sitta som berget.
Däremot är det rester/klumpar av gammal målarfärg på vissa ställen där någon sölat när hen målat någonting. Dessa behöver jag få bort innan för att få ett bra resultat, samt att jag antar att det är ett plus om gamla ytan ruggas upp något.

Det är såna här flingor jag syftar på, dessa är inte i jämnhöjd med golvet utan sticker upp någon tiondels millimeter.
Plastburk med etikett 'Hard Head PAINT FLAKES' fylld med gråa målarfjäll, används för inomhusmålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S Snabelsvansen skrev:
Färgen flagnar inte utan verkar sitta som berget.
Däremot är det rester/klumpar av gammal målarfärg på vissa ställen där någon sölat när hen målat någonting. Dessa behöver jag få bort innan för att få ett bra resultat, samt att jag antar att det är ett plus om gamla ytan ruggas upp något.

Det är såna här flingor jag syftar på, dessa är inte i jämnhöjd med golvet utan sticker upp någon tiondels millimeter.
[bild]
Det är en sån här jag tänker på.
https://www.bauhaus.se/renovator-rex120d-1300w-inkl-syntetborste-lamellborste

Det kanske finns större också men just slippapper tror jag kan gå rätt mkt på det där jobbet. Det kan vara bättre med stålborste.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.