Jag får regelbundet dessa tidningar i min brevlåda. Från att i begynnelsen vara åtminstone lite matnyttiga och ge ett och annat tips och råd av värde har de numer så gott som inget redaktionellt innehåll utan består mer eller mindre uteslutande av annonser.

Är det någon som uppskattar dom och har nytta av dom? Personligen ser jag dem bara som reklamblad numer och använder dom som packmaterial när jag säljer saker på Tradera.
 
Håller med. Anser det vilseledande med annonser som utformas som artiklar, även om det står i någon rubrik ”innehållet är en annons från företag x”. Var gott om sådana i förra utgåvan.
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
Jag får regelbundet dessa tidningar i min brevlåda. Från att i begynnelsen vara åtminstone lite matnyttiga och ge ett och annat tips och råd av värde har de numer så gott som inget redaktionellt innehåll utan består mer eller mindre uteslutande av annonser.

Är det någon som uppskattar dom och har nytta av dom? Personligen ser jag dem bara som reklamblad numer och använder dom som packmaterial när jag säljer saker på Tradera.
De går rakt i pappersåtervinningen här, totalt irrelevant innehåll och bara en sätt att komma runt "Ej reklam tack".
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
Man kan slippa dessa om man märker sin postlåda med "Nej tack till reklam och gratistidningar".
Vi i villa och Villalivet räknas tydligen som gratistidningar och inte direktreklam.
 
  • Gilla
UlrikaSpg och 1 till
  • Laddar…
Jag bråkade med "Sydsvenskan Nära" ett tag, de kallade sig samhällsinformation och bestod till minst 2/3 av reklam. De sålde även in det till annonsörer som att de numera nådde även de som inte ville ha reklam 🙄
 
  • Gilla
UlrikaSpg och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag bråkade med "Sydsvenskan Nära" ett tag, de kallade sig samhällsinformation och bestod till minst 2/3 av reklam. De sålde även in det till annonsörer som att de numera nådde även de som inte ville ha reklam 🙄
Jo, vi hade också en form av "samhällsinformation" under några år. Ett tunt häfte med reklam från lokala annonsörer och på sista sidan veckans skolmatsedel. Men det vara bara att prata med postisen så slapp jag den också.
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.