Hej!
Vi har ett stort syrenbuskage i ena hörnet av trädgården vid tomtgränsen. På ena sidan bakom är det ett staket som vi ska byta ut till ett nytt. På andra sidan vill vi sätta bokhäck längs tomtgränsen.
Vår tanke är att vi ska försöka göra om det till en syrenberså och lägga skifferplattor i mitten.
Tror du att det fungerar?
Jag undrar också om vi bör ha ett visst avstånd på baksidan av bersån som då är mot staketet och mot bokhäcken, så att man kan gå runt bakom den och hålla efter.
Tack på förhand!
 
  • Syrenbuskage i trädgårdshörn vid skymningen med ett staket i bakgrunden och en fotbollsmål till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
C Cesase skrev:
Hej!
Vi har ett stort syrenbuskage i ena hörnet av trädgården vid tomtgränsen. På ena sidan bakom är det ett staket som vi ska byta ut till ett nytt. På andra sidan vill vi sätta bokhäck längs tomtgränsen.
Vår tanke är att vi ska försöka göra om det till en syrenberså och lägga skifferplattor i mitten.
Tror du att det fungerar?
Jag undrar också om vi bör ha ett visst avstånd på baksidan av bersån som då är mot staketet och mot bokhäcken, så att man kan gå runt bakom den och hålla efter.
Tack på förhand!
Det där ser verkligen ut som en bondsyrén. Vet inte hur många gamla trädgårdgar jag varit i där ägarna trott de har ett buskage, men när man kolla så finns övervuxen stenläggning inuti. Med detta sagt, bondsyrén breddar! Även nertill alltså. Klart det går, men ta till med utrymmet i så fall.

Man kan skära tillbaka syrénen då och då så ni kommer åt, men självklart vore det bra med åtkomst utan att behöva beskära, om ni har utrymmet.
 
  • Gilla
Cesase
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.