Jahapp, då har frugan råkat ha sönder induktionshällen..🫠

Någon som vet om det går att reparera eller ifall det måste bytas ut helt? Rimliga prisförslag för detta?
Vet inte vart den är köpt då den fanns när vi flyttade in, kan man kontakta något bolag för reparationer?
 
  • Induktionshäll med synlig skada och repor i köksmiljö, fråga om reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad induktionshäll med synliga sprickor och repor, fråga om möjlig reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad induktionshäll med sprickor och märken, behöver eventuellt reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
En del tillverkare har själva glaskeramikskivan som reservdel och om den fortfarande finns kvar så den bör väl vara lite billigare än en komplett häll med elektronik, fläktar etc. Det borde framgå någonstans vilket företag som har tillverkat hällen.
 
Om du inte skriver vad det är för märke på hällen eller var du bor är det svårt att hjälpa till. Googla på "reparation <märke> <ort>" så får du säkert någon träff. Är hällen mer än 5-6 år eller av ett okänt märke är det dock tveksamt om det är lönt.
 
zarkov zarkov skrev:
Om du inte skriver vad det är för märke på hällen eller var du bor är det svårt att hjälpa till. Googla på "reparation <märke> <ort>" så får du säkert någon träff. Är hällen mer än 5-6 år eller av ett okänt märke är det dock tveksamt om det är lönt.
Problemet är att jag inte vet vilket märke det är, den fanns när vi flyttade in, och jag har försökt googla för att hitta någon som liknar just den. Får höra med tidigare ägare som installerade den.
 
Har du lyft på den och kikat under?
 
zarkov zarkov skrev:
Om du inte skriver vad det är för märke på hällen eller var du bor är det svårt att hjälpa till. Googla på "reparation <märke> <ort>" så får du säkert någon träff. Är hällen mer än 5-6 år eller av ett okänt märke är det dock tveksamt om det är lönt.
Den är köpt på Ikea! Måste varit 10 år sen då köket renoverades då.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Har du lyft på den och kikat under?
Ikea!
 
BirgitS
Då får du kontakta Ikea och fråga. Men först bör du nog hitta någon sorts modellbeteckning på en etikett.
 
Kikade som hastigast på ikea.se men det jag hittade ang vitvaror var att kontakta den serviceorganisation "som hänvisas till i manual".
 
vi har samma häll från ikea , vår är totalt värdelös värmer ojämnt!
Jag skulle bytt ut den utan att tveka, men ni kanske har ett bättre exemplar?
10 år ännu en anledning , önskar det där var min häll
 
E egge80 skrev:
vi har samma häll från ikea , vår är totalt värdelös värmer ojämnt!
Jag skulle bytt ut den utan att tveka, men ni kanske har ett bättre exemplar?
10 år ännu en anledning , önskar det där var min häll
Har du någon aning om vad den heter/vilket modellnummer den har? Försöker hitta just det på nätet nu till försäkringsbolaget..
 
RoTe
En tio år gammal häll är väl rimligen helt avskriven vid det här laget och knappast lönt att laga heller. En ny på Ikea kostar liksom bara 3000...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
En tio år gammal häll är väl rimligen helt avskriven vid det här laget och knappast lönt att laga heller.
Så försäkringsbolaget kommer mest sannolikt inte kunna hjälpa mig?
 
RoTe
ELantagonism ELantagonism skrev:
Så försäkringsbolaget kommer mest sannolikt inte kunna hjälpa mig?
Precis, köp en ny för tre tusen och gå vidare med ditt liv.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.