Har en fråga: ni som satt cellplast under poolen. Hur gjorde ni med poolbenen? Skar ni undan för där benen är eller lät det va? Spelar det någon roll om vi använder 3 cm eller mer? Jag har en ovanmarkspool med stålben.
 
Om poolen står direkt på marken med baljan, kan det vara ide att ha lite isolering under. Min 10 cm skulle jag ta, detta för att inte den ska kylas av jorden som är mycket svalare. Angående benen, skär ur, det har ingen direkt inverkan.
 
Tack för svar!
 
Hej.
Har en ovanmarkpool med blå cellplast under.Poolen är rund och har gjort en ram/ring till den av cortenplåt,stenmjöl och sen cellplast på 30mm.Skivorna är inklämmda innanför ringen så de ska inte glida isär.Poolen är nerplockad inför vinter.Jag upptäckte nu att visst på något sätt blev det avstånd på 2-4mm som max mellan vissa skivor.Ställer jag poolen på dessa så kommer vattnet pressa ner duken i springorna.Tipps på hur /vad fylla sprickorna på ett stabilt sätt?Fogskum?
Tack Mvh
 
  • Blå cellplastskivor med små mellanrum monterade inom ram av cortenplåt för poolunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Z zombi skrev:
Hej.
Har en ovanmarkpool med blå cellplast under.Poolen är rund och har gjort en ram/ring till den av cortenplåt,stenmjöl och sen cellplast på 30mm.Skivorna är inklämmda innanför ringen så de ska inte glida isär.Poolen är nerplockad inför vinter.Jag upptäckte nu att visst på något sätt blev det avstånd på 2-4mm som max mellan vissa skivor.Ställer jag poolen på dessa så kommer vattnet pressa ner duken i springorna.Tipps på hur /vad fylla sprickorna på ett stabilt sätt?Fogskum?
Tack Mvh
Lägg en poolmatta mellan cellplast och liner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.