Hej

Någon som vet vart man hittar pragrammerings papper till en"PC 40 20 MAXSYS"?

Hittar inte på internet, d.v.s den som beskriver vilka sekvenser man skall ändra...

Ska hjälpa en bekant, som har fått ett begagnat larm...
 
Är det ett Securitas larm ?
 
Japp, tror det, tyckte han surra om det. I alla fall sequritas klistermärke på kapslingen.
 
Jag trodde inte Securitas använde DSC, åtminstonde inte numera.
DSC:s larm säljs bl a under märket "TeleTec" i Sverige.

Prova att söka på nätet efter
dsc "installation manual" pc4020
så får du upp rätt manualer.
 
Nja,behöver

"Programming worksheets" hittar inte den....

Ingen som har en sådan liggande???
 
Lånar tråden med en liknande fråga.

Någon som har manual/programmeringsmanual till ett gammalt DS 7090i larm ? Eller tips på var man får tag på det.
 
Programming worksheets är bara ett häfte med förtryckta fält för att skriva ner sin konfiguration. All informationen finns i Installation Manual.
 
petersv skrev:
Programming worksheets är bara ett häfte med förtryckta fält för att skriva ner sin konfiguration. All informationen finns i Installation Manual.
Japp, se länk ovan :)
 
jo visst men det förenklar allt, samt man får det lite mer lätt överskådligt.
 
Bättre att använda mjukvaran för att konfigurera via en PC. Jag tror den heter DLS eller något liknande.
 
Den heter DLS-2002 Fjärrserviceprogram och kabeln som behövs heter PC-Link standard och dessa kostar ca 400+moms.
 
roli skrev:
Lånar tråden med en liknande fråga.

Någon som har manual/programmeringsmanual till ett gammalt DS 7090i larm ? Eller tips på var man får tag på det.
Ingen som vet något om ovanstående larm ??
 
el_richard skrev:
[länk]

kanske hjälper lite...

Tack det var iallafall lite information. Nu hjälpte det inte mig eftersom larmet är begagnat så finns det redan en obekant masterkod. Så jag är nog i behov av en installations- eller programmeringsmanual där det finns information om hur man "startar upp" en anläggning helt från noll, dvs startar med "default" värden.

Pratade lite med larmkillen på jobbet när de var där och gjorde årlig översyn och det skulle inte vara några problem med att få hjälp att "starta upp" den "gamla begagnade" larmcentralen. Det skulle "bara" vara att återställa den...... Skicka mig bara vilken typ av central det är så fixar det sig... Sagt och gjort jag skickade honom de uppgifterna men sedan blev det tyst. Han var helt enkelt inte intresserad av att hjälpa till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.