Har en Sileno R130Li som stannar på gräsmattan. När man öppnar luckan står det ”Uppstart pågår vänta” efter det säger den ingen slingsignal. Grönt ljus i laddstationen. Kretskortet i laddstationen bytt. Kopplar jag ur höger slinga och kopplar guiden där går den som den ska. Likadant om jag kopplar guiden på vänster slinga. Problemet knäcker mig snart. 😱
 
Låter som något är fel i installationen. Har du full koll på kabeldragningen? Du har inte gjort några öar där kabel är korsad ut till ön?

Uppstod felet innan du bytte kort i laddstationen?
 
E etompau skrev:
Låter som något är fel i installationen. Har du full koll på kabeldragningen? Du har inte gjort några öar där kabel är korsad ut till ön?

Uppstod felet innan du bytte kort i laddstationen?
Äldre installation inget ändrat. Felet uppstod vid driftsättning inför säsongen. Kortet i stationen byttes vi trodde det var felet. Även batteriet byttes i samband med kortet. Slingorna är uppmätta och ok.
 
Påbörjar den klippning på korrekt sätt men efter en tag så uppstår felet?
Är det ett specifikt område som felet uppstår vid?

Gör en testuppkoppling med några meter kabel och verifiera att klipparen funkar OK inom området.
 
Om jag väljer att använda guide och höger eller vänster sida av begränsningskabeln går den fint inom det området.
 
Lurigt fel.
Du kan ju testa med att ta fram en info-meny i klipparen (långt tryck på 0).
Leta fram sensorinformationen och A-signal.
A-signalen är från begränsningskabeln. Värdet på A-signalen varierar beroende på avstånd till kabeln. Om klipparen befinner sig utanför klippområdet blir värdet negativt.
Kolla hur detta beter sig i din installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.