Finns här någon som kan peka mig i rätt riktning gällande vad för typ av företag som mer än gärna flyttar tungt och otympligt mellan privatpersoner?

Fiktiva exempel kan vara större mängder sten, något färdigbyggt som behöver lyftas på och av eller vad som helst som fyra bärdugliga armar och en släpkärra inte mäktar med 🤔
 
RoTe
Flyttfirma när det gäller saker men sten? Entreprenadfirma?
 
R
3umblebee 3umblebee skrev:
Finns här någon som kan peka mig i rätt riktning gällande vad för typ av företag som mer än gärna flyttar tungt och otympligt mellan privatpersoner?

Fiktiva exempel kan vara större mängder sten, något färdigbyggt som behöver lyftas på och av eller vad som helst som fyra bärdugliga armar och en släpkärra inte mäktar med 🤔
Entreprenad företag med grävmaskin alternativt kranbil beroende på hur stora och hur stenen ser ut..
 
Lättare att hjälpa ju mer precis information du delger…..
Som från var nånstans och till vart och vad det är för saker……
 
T Taxture skrev:
Lättare att hjälpa ju mer precis information du delger…..
Som från var nånstans och till vart och vad det är för saker……
Förstår att det är en vag fråga, inte för att vara mystisk utan för att jag inte har något pågående projekt med konkreta exempel just nu.

Har däremot märkt att jag begränsar mina projektplaner till sådant jag mäktar med att flytta själv så jag tänkte lära mig hur andra gör för att öppna upp för fler möjligheter i framtiden.
 
R Rejäl skrev:
Entreprenad företag med grävmaskin alternativt kranbil beroende på hur stora och hur stenen ser ut..
Tack! Antog att dessa bara flyttade saker i samband med projekt de själva driver åt privatpersoner. Bra info.

Förstår att det här kanske är självklart för många men jag har aldrig behövt tänka i de här banorna förut då det största jag behövt handskas med också ska ha gått att bära upp i ett trapphus 😊
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Flyttfirmor! Jag jobbade som flyttgubbe av och till under elva års tid (drev egen firma de sista åren innan mina fritidsstudier möjliggjorde att jag kunde sadla om) och det var nog ingenting vi inte löste (alltifrån mobilkranar för att plocka ned antenner till små dragfordon underjord).
 
  • Gilla
3umblebee
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
Flyttfirmor! Jag jobbade som flyttgubbe av och till under elva års tid (drev egen firma de sista åren innan mina fritidsstudier möjliggjorde att jag kunde sadla om) och det var nog ingenting vi inte löste (alltifrån mobilkranar för att plocka ned antenner till små dragfordon underjord).
Tack för svar, bra info! Har bara varit i kontakt med den typen av företag för flytt av bohag och därför snöat in mig på att det är allt de gör.
 
  • Gilla
Ursviken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.