Första batterierna höll i över ett år, när jag sen bytte så dränerade låset batterierna på 2-3 dagar. Och så har den även gjort med alla 4 omgångar batterier jag nu har vaskat.

Ja jag har hört av mig till yale och följt deras felsökning.

Ja jag har använt alkaliska batterier

Ja jag har gjort alla uppdateringar

Ja jag har fabriksåterställt låset både i appen och i låset.

Nu ska jag behöva ta bort låset och skicka det till återförsäljaren som sen ska skicka iväg det till yale…. Orka.

Någon som varit med om samma?
 
Har samma problem. Detta är mitt andra lås, efter att ha bytt ut ett tidigare med precis detta fel. Samma fel nu igen, men den här gången tog det något år innan den började dra ur batterierna. Har testat flera olika märken av (rätt sorts) batterier.

Bryggan tappade också kontakt med WiFi och behövde därmed startas om var 2a-3e dygn. Supporten väldigt svåra att ta på allvar; man får checklistor om 30 punkter att tugga igenom. Ingen respekt för ens tid eller relevans för ens faktiska problem. De skickade till slut en ny brygga - fungerade inte heller. Alla andra enheter på WiFi (ca 20 st) funkar fint. Jag gav upp och har kört dumt lås (blåtand) sedan dess.

Rekommenderar inte Yale... 🤬

Så nu till batterierna. Antingen tar jag kontakt med supporten och går igenom milslånga checklistor igen som inte leder någonstans, eller så byter jag till något som faktiskt fungerar. Oklart vad, det mesta slår nog detta. Hur gjorde du?
 
Vi upplevde samma problem nu under påsken. Batterierna, som fungerat i ett år tog slut direkt, vi bytte tre gånger. Låset funkade inte.
Kontaktade Yale i veckan, samtidigt som vi pratade bytte jag batterier ytterligare en gång och markerade att jag bytt i appen.
Det syntes inte hos Yale support.

Supporten bad oss att öppna och stänga låset typ 10 gånger via appen och inte via vredet. Tillslut syntes det hos dem att låset fått nya batterier, efter det fungerar låset och vi har inte fått fler varningar. De förklarade att det är viktigt att låsa och låsa upp med appen efter batteribyte. Vi var ju hemma och använde bara vredet under påsken. 🤷‍♀️

Konstigt system men nöjd att det funkar nu, och i grunden nöjd met att kunna styra mitt lås på distans.
 
Jag hade ett liknande problem med uppkopplade brandvarnare, bytte batterier i alla (8st) samtidigt efter att första brandvarnaren larmat i appen att batterinivån var låg. Efter 2 veckor sa appen fortfarande att batterinivån var låg på samtliga enheter. Tog ut batterier, reset:ade brandvaranare, inget hjälpte.
Felet var att jag var för snabb (!) när jag bytte batterierna! Tog ur (de nya) batterierna, väntade några minuter, och satte tillbaka dom. Då helt plötsligt rapporterade appen att batterinivån var 100%. Detta står ingenstans i manualerna.
Prova detta trick med låsen, det kanske är samma fel? Och köp inte billiga batterier på t.ex. Rusta, de har halva livslängden mot kvalitetsbatterier. Kan varmt rekommendera Kjell och co batterier, de håller länge och har bra pris. IKEAs batterier sägs vara bra också.
 
D drool skrev:
Har samma problem. Detta är mitt andra lås, efter att ha bytt ut ett tidigare med precis detta fel. Samma fel nu igen, men den här gången tog det något år innan den började dra ur batterierna. Har testat flera olika märken av (rätt sorts) batterier.

Bryggan tappade också kontakt med WiFi och behövde därmed startas om var 2a-3e dygn. Supporten väldigt svåra att ta på allvar; man får checklistor om 30 punkter att tugga igenom. Ingen respekt för ens tid eller relevans för ens faktiska problem. De skickade till slut en ny brygga - fungerade inte heller. Alla andra enheter på WiFi (ca 20 st) funkar fint. Jag gav upp och har kört dumt lås (blåtand) sedan dess.

Rekommenderar inte Yale... 🤬

Så nu till batterierna. Antingen tar jag kontakt med supporten och går igenom milslånga checklistor igen som inte leder någonstans, eller så byter jag till något som faktiskt fungerar. Oklart vad, det mesta slår nog detta. Hur gjorde du?
Jag gick igenom alla steg från Yale och skickade bilder på kretskortet m.m. Dom hänvisade mig sen till återförsäljaren som jag köpt låset av eftersom Yale tydligen inte hanterar reklamationer. Att och gjort, jag skickade in hela låset och har nu fått tillbaka ett nytt men utan svar på vad som var felet.

Tveksamt om jag sätter upp det nya…
 
MrJay
Funderade starkt på att köpa L3, tur att jag valde Nimly Touch Pro istället 😎
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.