Hej

Har fått en äldre pool på köpet till min nya sommarställe (i meningen att jag inte hade investerat i den själv om jag fått bestämma) och det var inget som påverkade min egen betalningsvilja (köptes utan budgivning). Poolen är 4x8 meter.

Det är en äldre folkpool med träkonstruktion och enligt säljaren behövs enbart liner bytas som är trasig. Tveksam om det räcker då trät är från 90-talet och armatur bör nog också bytas. Finns dock ny värmepump och rengöringsfilter.

Så, under förutsättning att jag har: ett rektangulärt hål i marken för en 4x8m pool, fungerande pumpsystem och MÖJLIGTVIS fungerande träram, hur hade ni löst det på prisvärdast sätt? Har ju hänt en del sedan 90-talet då poolen byggdes, finns nyare enklare lösningar för att piffa upp pool? Nedgrävd stålram? Glasfiber?
 
L
Jag hade rivit av linern, kikat på trä delarna och i värsta fall byta det som är dåligt. Mina grannar bytte linern på sin folkpool med samma konstruktion efter 20år, och då var trät som nytt bakom linern.

Så inte säkert att det är så dåligt
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Instämmer med föregående, har poolen fungerande dränering och har hållit hyfsat tätt runt alla armaturer så är troligen trästommen i utmärkt skick. NTR A impregnering gör att en del fukt kan tålas utan att trät ruttnar. Färdiga plast/glasfiberbaljor finns i alla prisklasser från skräp till hög klass. Byt inte ut något som har fungerat i många år.
 
  • Gilla
nikoman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.