Hejsan,

Jag bor i en nyproduktion sedan cirka 2 år tillbaka. I badrummet finns det framdragen el, fas jord nolla, för att sätta in en handukstork. Piece of cake tänkte jag, köpte en handukstork och satte upp och kopplade in med de framdragna kablarna. Handukstorken ligger på en egen säkring tillsammans med lite andra uttag/belysning i hall/vardagsrum.

Nu till utmaningen. Jag har kikat diverse apparatdosor för att se om det är så att kablarna är framdragna där, men så är inte fallet. De är heller inte framdragna så att jag enkelt kan se dem i centralen, och där vill jag oavsett inte böka själv utan att ta in behörig elektriker.

Har ni någon erfarenhet hur detta brukar göras/dras i nyproduktioner?

Tack på förhand.
 
V vingummi skrev:
Handukstorken ligger på en egen säkring tillsammans med lite andra uttag/belysning i hall/vardagsrum.
Verkar således inte vara en egen säkring.
 
Välkommen till forumet. Tråkigt med ett sådant svar på ditt allra första inlägg.

Vilka dosor har du tittat i, var? I nyproduktion förekommer det att man bara lägger i en dragtråd i tomma rör till tvätt och tork i badrummet. Troligen går röret direkt till elcentralen. Det kanske inte ens finns en ledig dvärgbrytare för det. Såg du ingenting i dessa dosor? Då får man använda en dragfjäder. Hur som helst så drar det ihop sig till ett jobb för en elfirma.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.