Skulle en sån här panel passa på ett lite mindre radhus också ? Huset är så lågt så funderar på en stående panel som gör att det ser högre ut 😇
 
  • Gilla
Johan Roman
  • Laddar…
R Revoman skrev:
Skulle en sån här panel passa på ett lite mindre radhus också ? Huset är så lågt så funderar på en stående panel som gör att det ser högre ut 😇
Jodå, sätter du läkt eller lock på panelen skyddar den huset mot nederbörd också
 
F fribygg skrev:
Jodå, sätter du läkt eller lock på panelen skyddar den huset mot nederbörd också
det vill jag helst inte ha, vill ha utseende likt första bilden i den här tråden
 
R Revoman skrev:
Skulle en sån här panel passa på ett lite mindre radhus också ? Huset är så lågt så funderar på en stående panel som gör att det ser högre ut 😇
Självklart, do it! :)
 
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jodå, sätter du läkt eller lock på panelen skyddar den huset mot nederbörd också
Rekommenderar dig att läsa hela tråden innan du ger ett helt irrelevant förslag. Panelen som är falsad är ju gjord för att skydda huset utan läkt eller lock och för att få ett stilrent utseende.
 
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
T
R Revoman skrev:
Skulle en sån här panel passa på ett lite mindre radhus också ? Huset är så lågt så funderar på en stående panel som gör att det ser högre ut 😇
Det skulle nog passa fint. Sen beror det nog på vad det är för hustyp. Tex ett hus från 1920 skulle nog inte passa med den typen av panel (min åsikt, och smaken som baken). medans "ladhus" och funkishus ofta blir riktigt snygga.
 
J Johan Roman skrev:
Rekommenderar dig att läsa hela tråden innan du ger ett helt irrelevant förslag. Panelen som är falsad är ju gjord för att skydda huset utan läkt eller lock och för att få ett stilrent utseende.
Jo jag har läst och förstår det. Det va bara att det känndes så modernt med sån panel. Passar det på ett äldre radhus.
 
T
R Revoman skrev:
Jo jag har läst och förstår det. Det va bara att det känndes så modernt med sån panel. Passar det på ett äldre radhus.
Den där texten som @Johan Roman skrev var inte riktad till dig, utan till fribygg.

Sen har du rätt i att sådan panel inte passar på alla hus, många gåner då äldre hus. Hade du biler skulle det hjälpa till att ge för att få bra rekommendationer på om det passar eller ej.
 
  • Gilla
Johan Roman
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Den där texten som @Johan Roman skrev var inte riktad till dig, utan till fribygg.

Sen har du rätt i att sådan panel inte passar på alla hus, många gåner då äldre hus. Hade du biler skulle det hjälpa till att ge för att få bra rekommendationer på om det passar eller ej.
T TechChad skrev:
Den där texten som @Johan Roman skrev var inte riktad till dig, utan till fribygg.

Sen har du rätt i att sådan panel inte passar på alla hus, många gåner då äldre hus. Hade du biler skulle det hjälpa till att ge för att få bra rekommendationer på om det passar eller ej.
Ett rött hus med snötäckt tak, gatuvy, vinter, fotspår och bildspår på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Garaget ska byggas ut och farstun ska rivas. Är ganska lite ytor som har panel. Gaveln har dock inget fönster så där blir det som högst ca 4,5 meter.
 
T
R Revoman skrev:
[bild]Garaget ska byggas ut och farstun ska rivas. Är ganska lite ytor som har panel. Gaveln har dock inget fönster så där blir det som högst ca 4,5 meter.
Personlig åsik, skulle du ha farstun kvar är det inte så passande panel på huset. Annars kan jag tycka att huset och framförallt garaget skulle få en modernare utseende utan att så konstigt ut.
 
J Johan Roman skrev:
Rekommenderar dig att läsa hela tråden innan du ger ett helt irrelevant förslag. Panelen som är falsad är ju gjord för att skydda huset utan läkt eller lock och för att få ett stilrent utseende.
Får man besvära om någon bild på hur det ser ut idag några år senare?
 
T TechChad skrev:
Personlig åsik, skulle du ha farstun kvar är det inte så passande panel på huset. Annars kan jag tycka att huset och framförallt garaget skulle få en modernare utseende utan att så konstigt ut.
Farstun ryker. Blir en ny farstu i framtiden
 
stående panel fast använda dubbelfas panel i bredderna 95, 120 och 145. Hittar inga i närheten som säljer hakfalspanel i olika bredder, så jag funderar på att köra sån panel istället. Kommentarer på det 😬
 
R
R Revoman skrev:
stående panel fast använda dubbelfas panel i bredderna 95, 120 och 145. Hittar inga i närheten som säljer hakfalspanel i olika bredder, så jag funderar på att köra sån panel istället. Kommentarer på det 😬
Du kan alltid beställa hakfalspanelen i önskade mått..
 
R Rejäl skrev:
Du kan alltid beställa hakfalspanelen i önskade mått..
ok, vad skiljer i pris mot det dom har på hyllan?
 
  • Gilla
nhåkan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.