Hejsan,

Kan man försöka reparera detta på något sätt? Jag har testat med vit färg, men det är inte trä utan typ pressat så det sög bara i sig. Blev inte bra. Någon typ av primer? Och vit lack färg?

Jag förstår att det som svällt inte kan återställas.
 
  • Skada på vit ytterdörr där färg skalat av och avslöjat underliggande pressat material.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vit ytterpanel med en synlig spricka längs en fog, behöver repareras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad kant på vitmålad, pressad yta med spricka och flagnad färg, behöver reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kan Wood filler funka? Är den vattenbaserad?
 
  • Kährs Woodfiller i förpackning, vit färgvariant, för träskador och repor med prislapp 95 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
klosp11
det är troligen mdf på fronten. och blivit fuktig. är nästan omöjligt att får det fint igen. och inte värt att slipa ner och lacka om helt heller. Det är nya fronter som gäller eller en ny möbel om man vill får det bra igen. tyvärr. vill man göra en temporär lösning kanske man kan slipa bort det som är dåligt och ersätta med kitt eller vit epoxy. men der blir synligt hur man än gör
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
klosp11 klosp11 skrev:
det är troligen mdf på fronten. och blivit fuktig. är nästan omöjligt att får det fint igen. och inte värt att slipa ner och lacka om helt heller. Det är nya fronter som gäller eller en ny möbel om man vill får det bra igen. tyvärr. vill man göra en temporär lösning kanske man kan slipa bort det som är dåligt och ersätta med kitt eller vit epoxy. men der blir synligt hur man än gör
Tack! Ja, jag misstänker att du har rätt! Ska överväga att byta möbel innan försäljning 😀
 
klosp11
Globetrot Byggis1976 skrev:
Tack! Ja, jag misstänker att du har rätt! Ska överväga att byta möbel innan försäljning 😀
det kan nu absolut vara värt det inför försäljningen. man kan ev kolla begagnat eller på byggåtervinningen. lycka till!
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Jag önskar någon kunde sälja trä skåp. Både köksluckor och badrum. Dessa dåliga skit pressat papper. Morrrr…
 
  • Gilla
klosp11
  • Laddar…
klosp11
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jag önskar någon kunde sälja trä skåp. Både köksluckor och badrum. Dessa dåliga skit pressat papper. Morrrr…
håller med dig och fördyrt är det också..
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Jag önskar någon kunde sälja trä skåp. Både köksluckor och badrum. Dessa dåliga skit pressat papper. Morrrr…
Det finns såklart. Till ett helt annat pris förvisso. Men det håller och det går att reparera.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Det finns såklart. Till ett helt annat pris förvisso. Men det håller och det går att reparera.
Vet du var?
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Vet du var?
Bästa är att höra av dig till ett möbel/finsnickeri i närheten. i Stockholm skulle jag höra tex med Håkan Ericsson. https://hemobler.se/
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Bästa är att höra av dig till ett möbel/finsnickeri i närheten. i Stockholm skulle jag höra tex med Håkan Ericsson. [länk]
Tack! Jag ska kolla upp det 🤗
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.