Jag köpte idag en Bosch GTA 3800 men insåg nu att jag fick inte med maskinfästet. Aja dum är man ibland och tur den var billig som attan.

Så min fråga är om tips och idéer hur jag löser detta.

1. Köpa maskinfäste men ser ut att kosta 650kr st. Någon som har tips på billigare?

2. Ersätta kap och gersågen med en som går klicka rakt på, finns det? Kanske dags för en ny, vad skulle ni rekommendera då? Har idag en äldre Makita som funkar utan problem men har ingen utdrag så väldigt begränsad i sin kap-kapacitet.

3. Köpa ett GTA2500 och ta fästena från det. Så har man ett verkstadsbord och ett mobilt.

Har ni några tips andra tips?
 
Man kanske kan bygga en egen platta med fästen? Två fasta klackar och två med excenter, dvs helt enkelt runda hjul med borrade hål något ur centrum. Allt monterat på en plyfaskiva. Typ björkplywood.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Jag köpte idag en Bosch GTA 3800 men insåg nu att jag fick inte med maskinfästet. Aja dum är man ibland och tur den var billig som attan.

Så min fråga är om tips och idéer hur jag löser detta.

1. Köpa maskinfäste men ser ut att kosta 650kr st. Någon som har tips på billigare?

2. Ersätta kap och gersågen med en som går klicka rakt på, finns det? Kanske dags för en ny, vad skulle ni rekommendera då? Har idag en äldre Makita som funkar utan problem men har ingen utdrag så väldigt begränsad i sin kap-kapacitet.

3. Köpa ett GTA2500 och ta fästena från det. Så har man ett verkstadsbord och ett mobilt.

Har ni några tips andra tips?
Bump. Identiskt bekymmer. Hur gjorde du? Jag köpte ett begagnat gta3700 och missade att få med fästena.
 
P plan-g skrev:
Bump. Identiskt bekymmer. Hur gjorde du? Jag köpte ett begagnat gta3700 och missade att få med fästena.
Bosch har bra reservdelsbutik, dock verkar inte delen du behöver finnas nu.
https://www.boschtoolservice.com/se...s/arbetsbord-gta-3700-professional-3601L10900
Skärmavbild av Bosch reservdelsbutiks webbsida med felmeddelande om en otillgänglig produkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är inte likadan del som GTA3800 använder.
 
P plan-g skrev:
Bump. Identiskt bekymmer. Hur gjorde du? Jag köpte ett begagnat gta3700 och missade att få med fästena.
Köpte ett bord på kampanj och sålde billigt men behöll fästena själv.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.