Har idag en Kärcher WD3 som jag vill byta till något lite kraftigare och med stöd för auto start med verktyg.

Användningsområdet är hobby-snickerier, städa garaget, blåsa/suga löv etc.

Har tittat på Nilfisk men är lite förvirrad över aero eller multi? På pappret verkar aero vara bättre med bättre luftflöde, lägre ljudnivå etc. Men multi sticker ut som testvinnare i flera tester.. finns det någon anledning att välja ex multi ii 30 istället för aero 21/26?

Något annat man borde kolla på än Nilfisk i prisklassen 2000-2500?
 
Skulle säga att Aero är mer riktad mot industrin/företag och Multi till garaget och städa bilen osv. Men inget jag är hundra på, bara vad jag själv tror.

Har själv en Multi II 30 T och är väldigt nöjd. Använder den både till bilen i garaget och när jag renoverar hemma.
 
U
Skrev nyss i en annan tråd som typ handlar om samma fråga. Jag skulle varna för Multi’n! Den suger bra och trevlig med lång slang men den håller inte.
Är inne på nr3 nu då de första två lagt av efter ca 1 år. Aldrig sugit vått och alltid använt påse. Även @Ramnemark har haft samma problem.
De har gått på garantin, men jag har varit utan dammsugare 1-2 månader varje gång de gått sönder för att de ska felsökas av nilfisk innan man får en ny.

Köp WD6, det skulle jag gjort såhär i efterhand även om den har kortare slang. Den verkar alla nöjda med. Aero’n har jag ingen erfarenhet om, eftersom den riktar in sig på en mer proffs-marknad kan man ju hoppas den håller bättre än Multi… men mitt förtroende för nilfisk har passerat.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Skrev nyss i en annan tråd som typ handlar om samma fråga. Jag skulle varna för Multi’n! Den suger bra och trevlig med lång slang men den håller inte.
Är inne på nr3 nu då de första två lagt av efter ca 1 år. Aldrig sugit vått och alltid använt påse. Även @Ramnemark har haft samma problem.
De har gått på garantin, men jag har varit utan dammsugare 1-2 månader varje gång de gått sönder för att de ska felsökas av nilfisk innan man får en ny.

Köp WD6, det skulle jag gjort såhär i efterhand även om den har kortare slang. Den verkar alla nöjda med. Aero’n har jag ingen erfarenhet om, eftersom den riktar in sig på en mer proffs-marknad kan man ju hoppas den håller bättre än Multi… men mitt förtroende för nilfisk har passerat.
U Utsliten och utdömd skrev:
Skrev nyss i en annan tråd som typ handlar om samma fråga. Jag skulle varna för Multi’n! Den suger bra och trevlig med lång slang men den håller inte.
Är inne på nr3 nu då de första två lagt av efter ca 1 år. Aldrig sugit vått och alltid använt påse. Även @Ramnemark har haft samma problem.
De har gått på garantin, men jag har varit utan dammsugare 1-2 månader varje gång de gått sönder för att de ska felsökas av nilfisk innan man får en ny.

Köp WD6, det skulle jag gjort såhär i efterhand även om den har kortare slang. Den verkar alla nöjda med. Aero’n har jag ingen erfarenhet om, eftersom den riktar in sig på en mer proffs-marknad kan man ju hoppas den håller bättre än Multi… men mitt förtroende för nilfisk har passerat.
Ajdå.. det låter ju inte bra om multin...
WD6 verkar bra om än något dyrare. Och verkar som att det blåsfunktionen är medioker.
 
skulle också säga WD6... testat biltemas och kärcher wd2-3 visst du får en sugare för en billigpeng men man är inte nöjd och samt har en nilfisk "maxxi II 55-2 wd" och syrran har en WD6 gillar den mera p,g,a filterrengörnings knappen

 
Köpte en Nilfisk 26-21 PC idag, blir säkert bra :)
 
nawlam nawlam skrev:
Köpte en Nilfisk 26-21 PC idag, blir säkert bra :)
Så här långt senare, är du nöjd? Något du inte är nöjd med? Står själv och väljer mellan Kärcher och 26-21…
 
Har en Multi II 30 som jag är sjukt nöjd med.

Har kört allt med den och utan problem. Den fyller tvåmålsskytt nu och fungerar precis som man kan förvänta ta sig. Har nog kört igenom 20-30 påsar och även blötsugit.

Det enda som slitits ut är skaftet till golvet och handtaget man håller i. Det är en enklare variant som man klämmer fast. Men efter allt demont/ mont med damm så har det slitits ut och glappar lite. Sitter dock en plastfläns i stålröret som man borde kunna byta ut. Har bara inte orkat kika vidare på det.

Har kört mkt med gersåg Bosch GCM 8 SJL (1600W) på autostart och helt utan problem.

Gillar att behållaren är i stål. Verkar hålla bättre men blir rätt statisk när man kör mkt damm.
 
  • Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
nawlam nawlam skrev:
Ajdå.. det låter ju inte bra om multin...
WD6 verkar bra om än något dyrare. Och verkar som att det blåsfunktionen är medioker.
Just köpt en Kärscher WD 6 för 3200:- på Bauhaus. Grymt besviken på sugeffekten. Suger inget annat än damm. Inga mindre löv, grus ell dyl. 1200W var tar de vägen? Låter mycket dock.
 
P Peribe4 skrev:
Just köpt en Kärscher WD 6 för 3200:- på Bauhaus. Grymt besviken på sugeffekten. Suger inget annat än damm. Inga mindre löv, grus ell dyl. 1200W var tar de vägen? Låter mycket dock.
Det låter som läckage någonstans, kolla att det inte är ngt som sitter snett/fel.
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.