Hej!

Planerar att riva en vägg mellan kök och vardagsrum. Det finns en diskbänk med vatten och avlopp som jag måste ta hand om. Men under diskbänken finns också dessa rör som sannolikt är kopplade till golvvärmen. Vad är dessa för rör och vad gör jag me dem? Är det inte lite märkligt att dessa placerats mitt i rummet? Borde inte golvvärmen kopplats till en värmeslinga längs ytterväggen, dvs ev tidigare slinga till fd radiator? Behöver jag riva upp dessa och lägga helt ny golvvärme eller kan jag lägga om dem?
 
  • Rörinstallationer under diskbänk, eventuellt relaterade till golvvärme, med synliga avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning över en lägenhet visar en markerad vägg mellan kök och vardagsrum med rör under diskbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av kök och vardagsrum med markerade rör för golvvärme mellan rummen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skarva och dra till lämpligt ställe.
Radiator/golvvärme rör får man skarva dolt. Kanske inte är optimalt men man kan och får.
 
Ok, jag kopplar loss, skarvar och trycker ner dem under nytt golv och drar till lämpligt ställe (värmeslinga/radiatorslinga)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.