Har tyvärr fått ett utrymme som blir lite trångt och krångligt att isolera, nu går jag runt och funderar på att köpa skum som expanderar men då kanske vindpappen går sönder… eller ska jag bara köpa stenull och trycka in så mycket som det går? Kanske blir för ihoptryckt isolering och gör ett dåligt jobb. Hur hade ni gjort? Tack för hjälpen!
 
  • Trångt utrymme med träbjälkar och monterad stenullsisolering i byggkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trångt utrymme mellan träbjälkar med delvis installerad isolering i en vindskonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trångt isoleringsutrymme mellan träbjälklag och stenull.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trångt utrymme mellan träreglar som behöver isoleras, svåråtkomlig vinkel syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
F Felix36 skrev:
Har tyvärr fått ett utrymme som blir lite trångt och krångligt att isolera, nu går jag runt och funderar på att köpa skum som expanderar men då kanske vindpappen går sönder… eller ska jag bara köpa stenull och trycka in så mycket som det går? Kanske blir för ihoptryckt isolering och gör ett dåligt jobb. Hur hade ni gjort? Tack för hjälpen!
Det går att handisolera och skära ut av vanlig isolering, kanske längst upp bakom överramen hade jag skummat innan man handisolerar det andra..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.