Som titeln antyder så behövde jag fylla på luft i hydropressen, har en sån där liten billig en från typ Jula. Luftningen gick sådär trodde jag, men efteråt så var vattentrycket bra igen så trodde alla mina vattenproblem var över. Men även om vattnet nu funkade felfritt i hela huset så märkte jag att det kom mindre och mindre vatten när jag spolade, och efter ett dygn upphörde det helt. Eller det kommer lite, lite, när man låter den stå ett tag. Efter en lång natt så går det preciiis att spola ner lite papper, men resten av dagen får jag spola med vattenhink.

Har en IFÖ Sign tror jag, så den har inget lock, utan man pillar loss spolknappen så kan man kika ner, men rejält pilligt att göra nåt där nere.
Men kopplade loss slangen som går in i toan, och oavsett hur jag vrider på lilla kranen så kommer det ingenting ur den. Antar att det är där problemet sitter? Att när jag stängde av vattnet och pumpade massa luft så satte det sig nåt skit i just det röret? Men hur får jag loss det? Funkar kompressor? Andra idéer? Har varit såhär i nästan en vecka nu och det börjar kännas drygt att spola med hink nu.

Alla tips mottages tacksamt, så länge de är gratis. :p
 
B
På min toa sitter ett filter på inloppet till toan, i kopplingen. Kanske igensatt där hos dig?
 
G Gabbie B skrev:
Som titeln antyder så behövde jag fylla på luft i hydropressen, har en sån där liten billig en från typ Jula. Luftningen gick sådär trodde jag, men efteråt så var vattentrycket bra igen så trodde alla mina vattenproblem var över. Men även om vattnet nu funkade felfritt i hela huset så märkte jag att det kom mindre och mindre vatten när jag spolade, och efter ett dygn upphörde det helt. Eller det kommer lite, lite, när man låter den stå ett tag. Efter en lång natt så går det preciiis att spola ner lite papper, men resten av dagen får jag spola med vattenhink.

Har en IFÖ Sign tror jag, så den har inget lock, utan man pillar loss spolknappen så kan man kika ner, men rejält pilligt att göra nåt där nere.
Men kopplade loss slangen som går in i toan, och oavsett hur jag vrider på lilla kranen så kommer det ingenting ur den. Antar att det är där problemet sitter? Att när jag stängde av vattnet och pumpade massa luft så satte det sig nåt skit i just det röret? Men hur får jag loss det? Funkar kompressor? Andra idéer? Har varit såhär i nästan en vecka nu och det börjar kännas drygt att spola med hink nu.

Alla tips mottages tacksamt, så länge de är gratis. :p
https://www.byggahus.se/forum/threads/varfoer-gar-vattenpumpen-sa-ojaemnt.513078/post-5653685
 
B BSOD skrev:
På min toa sitter ett filter på inloppet till toan, i kopplingen. Kanske igensatt där hos dig?
Ska kika! Tänkte inte ens på att det kunde vara ett filter där, tänkte om det var nåt vatten som inte behövde vara helt rent så var det vattnet till toan. Men ska skruva mer och kolla, tack. :)
 
M Mach77777 skrev:
[länk]
Oh fan, ok, tack! Kändes så fullständigt random att hydropressen skulle påverka spolningen att jag halvt om halvt trodde det bara var ett sammanträffande och inte ens nämnde det när jag försökte felsöka själv, men uppenbarligen är det en grej som händer. Tack för länken. :p
 
B
Ja det var precis där som filtret sitter hos mig. Hoppas det är så enkelt att fixa för dig.
 
Tog loss slangen helt och den hade inga stopp, och detta är hur röret ser ut. Antar att det borde vara bättre tryck än så? Ska prova skruva loss översta biten, några andra idéer?


Försök ignorera mina tidigare hyresgästers patetiska försök till renovering, vet att det ser för jävligt ut. :p
 
B BSOD skrev:
Ja det var precis där som filtret sitter hos mig. Hoppas det är så enkelt att fixa för dig.
Önskar jag kunde uppdatera trådstarten, men problemet är löst! Det var ett filter under krandelen på röret som var igengeggat, stängde av vattnet och skruvade loss och rensande och nu är allt ok igen. Ber om ursäkt för dumma frågor, sitter helt ensam här ute i skogen och har ingen annan att fråga och har verkligen inte råd med en rörmokare så blir lite nervös när nåt sånt här händer. Men tack för all hjälp! :)
M Mach77777 skrev:
[länk]
Det var visst inte så enkelt för mig och stoppet verkar sitta längre ner, laddade upp en video där man ser hur röret beter sig och hur vattentrycket är.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mach77777
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.