Undrar om något varit med om det att det bildas is inuti frysen längst ner och efter antal öppningar övergår till flytande form och rinner ner ut från frysen!?

Märke: rz2993atcsr Samsung som är ca 10 år gammalt.
 
  • Etikett på insidan av en Samsung frysskåp som visar modellnummer RZ2993ATCSR och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen frys med isbildning längst ner och frost på matförpackningarna, som illustrerar dräneringsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isbildning längst ner i en äldre Samsung fryslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Cap81 skrev:
Undrar om något varit med om det att det bildas is inuti frysen längst ner och efter antal öppningar övergår till flytande form och rinner ner ut från frysen!?

Märke: rz2993atcsr Samsung som är ca 10 år gammalt.
Har samma problem med min som ser ut att vara utav samma modell och ålder. Trotts jag rensar röret där det ska rina ut, så blir det så här efter ett litet tag igen.
 
Q Qnuba skrev:
Har samma problem med min som ser ut att vara utav samma modell och ålder. Trotts jag rensar röret där det ska rina ut, så blir det så här efter ett litet tag igen.
Vart finns röret på din för jag har inte på vårt?

Där facket det bildas is finns inget hål med rör…
 
A
C Cap81 skrev:
Undrar om något varit med om det att det bildas is inuti frysen längst ner och efter antal öppningar övergår till flytande form och rinner ner ut från frysen!?

Märke: rz2993atcsr Samsung som är ca 10 år gammalt.
finns åtskilliga trådar om detta
samsung är det normalt att det händer
oftast är det ispropp i frysens dränhål beroende på fel i avfrostningen. går att bygga om men pröva med att frosta av under några dagar först.
ibland men sällan så täpper sig gummitutan på dränröret på baksidan det kan du kolla först men det måste ändå frostas av för att du har fått en ispropp.
 
  • Gilla
Cap81
  • Laddar…
A
Q Qnuba skrev:
Har samma problem med min som ser ut att vara utav samma modell och ålder. Trotts jag rensar röret där det ska rina ut, så blir det så här efter ett litet tag igen.
troligtvis fel på avfrostningen då
 
  • Gilla
Cap81
  • Laddar…
A
Jag har tittat på sprängskissen och du har ett grått gummirör som går ner på baksidan bredvid kompressorn och slutar på en töbricka. du lär få ta bort den nedre delen av baksidan för att komma åt. passa på att rengöra kondensorn samtidigt med borste och dammsugare om du inte har tryckluft
 
  • Gilla
Cap81 och 1 till
  • Laddar…
C Cap81 skrev:
Vart finns röret på din för jag har inte på vårt?

Där facket det bildas is finns inget hål med rör…
Tog ur lådorna och lossade sedan baksidan för att frosta ur min. Utloppet sitter under metallen.
Hällde varmt vatten tills jag såg att det rann fritt igenom.
 
  • Gilla
Cap81
  • Laddar…
Tack för svaren!! Kan någon vänligen visa mig var dräneringsröret är inuti frysen? ( om jag fattat det rätt skall det finns en men var är den ) bild gärna eller på skissen
 
A
C Cap81 skrev:
Tack för svaren!! Kan någon vänligen visa mig var dräneringsröret är inuti frysen? ( om jag fattat det rätt skall det finns en men var är den ) bild gärna eller på skissen
sitter bakom plasten längs ner och in

rätt lätt att ta ur plasten men den kommer i en sandwich konstruktion så man är med.
när du ändå tagit bort plasten så byt avfrostningssensorn och modda elementet med en bit FK
 
  • Gilla
Cap81
  • Laddar…
Q Qnuba skrev:
Har samma problem med min som ser ut att vara utav samma modell och ålder. Trotts jag rensar röret där det ska rina ut, så blir det så här efter ett litet tag igen.
electroluxaren skrev:
sitter bakom plasten längs ner och in

rätt lätt att ta ur plasten men den kommer i en sandwich konstruktion så man är med.
när du ändå tagit bort plasten så byt avfrostningssensorn och modda elementet med en bit FK
Tack!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.