Hej!

Håller på och renovera kök och funderar på hur jag på smartast sätt går från strukturtapet som idag finns på väggar och i tak till släta väggar.

Bör jag försöka ta bort strukturtapet eller borde jag sätta något över? Under strukturtapet är 3 av väggarna i betong och den fjärde väggen har gipsskivor under tapeten.

Tar gärna emot tips på bästa sätt att ta bort strukturtapet eller hur jag ska gå till väga för att sätta något över.


Tack!
 
  • Delvis avlägsnad strukturtapet som exponerar underliggande betongvägg och spackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis borttagen strukturtapet i hörn av ett rum med synliga betongväggar och svartvitt kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis borttagen strukturtapet avslöjar underliggande betongvägg och gipsskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök under renovering med strukturtapet på väggarna och köksskåp till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Jag tycker att det mest ser ut som målad textilvävtapet, de brukar vara väldigt hårt fastlimmade och i stort sett omöjliga att riva ner. Det vanliga är nog att bredspackla dem. När de sitter på gipsskivor så kan det gå att riva ner gipsskivorna.
 
  • Gilla
SnickarCissi
  • Laddar…
Har hört en del positiva saker om tapetborttagningsmedel men vet ej om det funkar på den typen eller är mer till för vanliga tapeter. Kolla med någon seriösare färghandel vad dom tycker och ta svaret med en nypa salt om dom är på hugget att sälja.
 
  • Gilla
SnickarCissi
  • Laddar…
K
S Ceciliama skrev:
Hej!

Håller på och renovera kök och funderar på hur jag på smartast sätt går från strukturtapet som idag finns på väggar och i tak till släta väggar.

Bör jag försöka ta bort strukturtapet eller borde jag sätta något över? Under strukturtapet är 3 av väggarna i betong och den fjärde väggen har gipsskivor under tapeten.

Tar gärna emot tips på bästa sätt att ta bort strukturtapet eller hur jag ska gå till väga för att sätta något över.


Tack!
Ser definitivt ut som målad
glasfiberväv. Är ett h-e att få bort.
Bredspackla eller ett lager gips ovanpå.
 
  • Gilla
SnickarCissi och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.