Y
Jag vill minnas någon skrev att biltemas hyllgrejer passar ihop med elfas dyra originalgrejer?

Säg skena från ena fabrikatet och konsol från andra. Eller minns jag fel?
 
Så mins jag det också, och att byggmax inte passade. Tror att det är här på forumet jag läst det så det borde gå att söka fram
 
Så är det.
 
Finns det inte två "Standarder"? som de flesta kör efter och sen att det finns en drös med udda modeller?
 
Hornbachs tvåradiga matchar också ELFA om någon undrar...
...för den enradiga matchar "konsollen på skenan...
 
Y
Köpte konsoler från Biltema men så besökte jag Bauhaus under samma resa och såg att deras Lundbergs konsoler var drastiskt mer generösa i metall.

Blev nyfiken och kollade på Elfas egna hur dessa var. Slutade med att jag bytte till Elfas, skiljde inte så mycket i pris egentligen men det lilla extra man fick kändes bra då jag ska lasta tungt.

Elfas är något högre, mer som stöttar. Notera även kulörskillnaden. Biltemas är något gråblå.
DSC_0222.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här lade jag biltemas lite nedanför för att lättare se skillnaderna på fästena.
DSC_0223.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När båda låg jämnsmed så var elfas något längre.
DSC_0225.JPG
 
  • Gilla
Nosvaskan och 16 till
  • Laddar…
Grymt bra med bilder där, tumme upp Yrrol! :)
 
Ytterligare en kommentar kring biltemas skenor. Monterade några i kväll i ett förråd och trodde först att alla reglar jag monterade skenorna på hade böjt sig som bananer. Efter en liten stund kom jag till insikten att biltemas skenor inte direkt var raka och några var lite vridna. Gick givetvis att tvinga dom raka vid montering men nästa inköp blir att granska bättre i butiken
 
Gammal tråd, och gäller kanske inte längre, men jag noterade att elfas konsoller inte riktigt passar i Biltemas väggskenor. Man får nog fila bort någon millimeter på konsollen för att den ska gå i ordentligt.

Nån mer med samma erfaranhet?
 
S Sixten76 skrev:
Gammal tråd, och gäller kanske inte längre, men jag noterade att elfas konsoller inte riktigt passar i Biltemas väggskenor. Man får nog fila bort någon millimeter på konsollen för att den ska gå i ordentligt.

Nån mer med samma erfaranhet?
Elfa har bytt bärlister och hängskenor 2021. Så hängskenor från förr passar inte för de bärlister som man köper nu. Blä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.