Jag håller på att bygga mitt nya kök och det visade sig att inlopps slangen från diskmaskinen är för kort till kallvattenslangen.

Behöver jag någon speciell slang till detta? Diskmaskinen har en aquastop slang om jag förstått det rätt. :)

Lägger till 2 bilder, ena är den från diskmaskinen och den andra är till ballofixen.
 
  • Hand håller en diskmaskins aquastop slang med röd säkerhetsknopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Aquastop-slang från diskmaskin för kort för anslutning till kallvattenslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Njaäeh, en slang avsedd för vatten inomhus, liksom. Med lämpliga kopplingar i ändarna (inklusive tätningsringar) som går att dra åt. Finns på våra vanligaste byggvaruhus.
 
A
Hambergaren Hambergaren skrev:
Jag håller på att bygga mitt nya kök och det visade sig att inlopps slangen från diskmaskinen är för kort till kallvattenslangen.

Behöver jag någon speciell slang till detta? Diskmaskinen har en aquastop slang om jag förstått det rätt. :)

Lägger till 2 bilder, ena är den från diskmaskinen och den andra är till ballofixen.
bara du lägger skarven så att läckor upptäcks o tid
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
BirgitS
electroluxaren skrev:
bara du lägger skarven så att läckor upptäcks o tid
Är detta relevant på något sätt?
Anslutningsrör för vatten eller avloppsslang från köksapparat ska utföras utan fogar.
https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/7
 
A
BirgitS BirgitS skrev:
Är detta relevant på något sätt?

[länk]
Jag tänkte skriva något snällt men det gick ta mig fan inte
 
  • Gilla
largab
  • Laddar…
BirgitS
electroluxaren skrev:
Jag tänkte skriva något snällt men det gick ta mig fan inte
Det var ju tråkigt för det var en ärligt ställd fråga eftersom jag inte förstår vad de menar och en möjlig tolkning skulle kunna vara att man inte får ha en förlängningsslang.
 
Får och får. Är det bara tätt så kommer ju inte direkt polisen och tar dig. Springer det läck så kan förskingringsbolaget börja konstra, men det brukar de ju å andra sidan göra oavsett vilket, så det spelar inte så stor roll.
 
  • Gilla
relier
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.