Vet inte om jag vänder mig rätt eller om jag lagt tråden rätt men jag vet inte var jag ska vända mig. Sonen har tjatat om en skottramp sen han car 4 år och nu har vi flyttat till villa så nu är det dags. Plast-is och mål och sånt fattar jag att fixa men själva underlaget att lägga isen på känner jag mig väldigt osäker på. Hur jag än letar, hittar jag inte en enda instruktion, ritning eller tips på hur man bygger. Jag trodde det skulle drälla av sånt med tanke på hur många som ändå har skottramp.
Jag vill bara vara säker på att bygga nåt hållbart och inte göra de klassiska misstagen.
Funderar även på om den ska ha tak? Eller är det bara dumt och onödigt att sätta upp det?
Tacksam om det är nån som har erfarenhet och vill dela med sig om hur jag bör tänka.
 
F flyglarm skrev:
Vet inte om jag vänder mig rätt eller om jag lagt tråden rätt men jag vet inte var jag ska vända mig. Sonen har tjatat om en skottramp sen han car 4 år och nu har vi flyttat till villa så nu är det dags. Plast-is och mål och sånt fattar jag att fixa men själva underlaget att lägga isen på känner jag mig väldigt osäker på. Hur jag än letar, hittar jag inte en enda instruktion, ritning eller tips på hur man bygger. Jag trodde det skulle drälla av sånt med tanke på hur många som ändå har skottramp.
Jag vill bara vara säker på att bygga nåt hållbart och inte göra de klassiska misstagen.
Funderar även på om den ska ha tak? Eller är det bara dumt och onödigt att sätta upp det?
Tacksam om det är nån som har erfarenhet och vill dela med sig om hur jag bör tänka.
https://www.swehockey.se/hockeyhemma/artiklar-intervjuer/sommartips-bygg-din-egen-skottramp-hemma/
 
T Tompafix skrev:
[länk]
Tack, jag har sett filmen och den visar tyvärr inte hur man bygger. Bara att Beijer låter klubbrepresentanter bygga ramper.
 
Mina grannar hade en enkel skottramp tills sonen flyttade hemifrån. Inget avancerat alls dom la bara ut en formplywood på gräsmattan och ställde ett mål framför friggeboden. Med tiden blev skotten hårdare och hårdare och när det började gå hål i väggen på friggeboden kompletterade dom med något, jag har för mig att det var nåt nät, men det kan också varit en extra plywood som lutades mot väggen.

Om du vill kan du säkert bygga upp ett regelverk av tryckimpregnerat virke som du lägger någon vattentålig skiva på innan plast-isen. Men jag tror att det räcker långt med en skiva formplywood, eventuellt med plast-is på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.