Hej jag lägger detta ämne här men jag kanske borde lägga det på Fönster och dörrar.

Men jag är på jakt efter en god fönsterhantverkare till ett bra pris, ska renovera 13 st fönster från 40-50 tal.
Det är ingen spröjs och dem är 1200x1000. Det är bara fönster bladen och inte karmen som ska renoveras ett par rutor ska bytas. Fönstrerna är kopplade 2 glas. När jag skriver måtten är det med mittpost med räknad så varje fönster blad är 1200x450.

Hoppas att jag har gjort mig förståd och hoppas ännu mera att ni har tips på bra och billiga hantverkare.

Mvh Rudie
 
Nja, det ska snarare ligga under "referenser hantverkare..". Jag flyttar det dit.
 
Bara generellt kan jag tipsa om att försöka få det gjort medan det fortfarande är kallt, färre kunder då, och priserna kan vara betydligt lägre än i sommar (dock lite obekvämt förstås, men skydden funkar hyfsat mot kylan). Jag hade offerter som spände mellan 10 000 och 35 000, rätt groteskt. 10 000 - killarna verkade mycket vettiga, och de gjorde ett kanonjobb (dock mellansverige).
Sen heter det dörrblad och fönsterBÅGE :)

/A
 
Kalas tack för lektionen i dörrblad resp. fönsterbåge, får erkänna att mitt vokabulär är bristfälligt i ämnet ;)
10 000 hur många förnster och vilket jobb gjordes?

Tackar för hjälpen av flytt av ämne hoppas på fler svar
 
Lite svårt att säga hur många fönster, vårt hus har så varierande storlekar, en del med spröjs bara på utsidan (verandan), 2-9 spröjs etc. plus som sagt att priset gick ner i takt med att det blev lågsäsong.

Jag tycker du kan ta dit ett par olimka renoverare och fråga om pris. Till skillnad mot tidsuppskattning på typ toalettrenovering, kan fönsterrenoveraren ge ganska exakta uppskattningar, inte alls lika mkt okända faktorer i det hantverket tror jag :)

Vi bad också om referenser, om de kunde hänvisa till andra fönster de renoverat i omgivningen, mest för att kolla färgsättning dock - man vill ju inte gärna smyga på nåns fönster.

/A
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.