Hjälp, det är påsk och Miele har stängt.
Vet ni hur jag kan avbryta mobilestart på min tvättmaskin?

Jag ställde in Mobilestart och tryckte på start, men innan jag hunnit ange program via paddan kraschade mitt WI-FI. Jag försökte få igång modemet, men gav upp på 5e försöket.
Det har varit dags att byta modem, så jag har fått ett nytt modem som jag ännu inte hade installerat.
Nu var jag tvungen att byta modem, men tvättmaskinen svarar naturligtvis inte via det nya modemets signal. Displayen skriver bara ”går inte att ändra” vad jag än gör.

Jag har försökt att stänga av tvättmaskinen genom att vrida inställningen till ett annat program för att avbryta mobilestart. Jag har stängt av maskinen över natten. Jag har försökt genom att slå av säkringarna, men så fort jag slår på tvättmaskinen skriver displayen ”går inte att ändra”.
Hur kan jag avbryta mobilestart? Finns det en återställningsknapp eller liknande någonstans?
Mvh
 
  • Tvättmaskinsdisplay med texten "Går inte att ändra" och diverse oskarpa ikoner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild av en hushållsapparats applikation som visar att torktumlare och tvättmaskin inte är anslutna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
MultiMan
En väg bör väl vara att ange exakt samma uppgifter på ditt nya WiFi som det gamla, dvs nätverksnamn (SSID), lösenord och se till att rätt frekvenser är igång beroende på vad maskinen vill ha, dvs 2,4GHz eller 5GHz. Då borde maskinen kunna ansluta med dina tidigare inställningar. Men, jag vet inte alls hur detta på Miele fungerar.

Annars finns garanterat en återställning via mjukvara, allt annat vore väldigt korkat. Leta manual eller sök på internet.
 
MultiMan MultiMan skrev:
[media]
[bild]

[länk]

Och så vidare.
Tack för ditt engagemang🙏 . Instruktionen säger vrid ratten till andra program/inställningar.
Men det är precis detta som jag försökt, men som inte fungerar eftersom min display skriver ”går inte att ändra”
Någon annan idé?
 
  • Hand pekar mot inställningsmenyn på en torktumlardisplay, med problemmeddelande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskinsdisplay med texten "Går inte att ändra" och ratt med olika tvättprogram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Norskresit dra avkabeln från uttaget.
 
M Manhunter skrev:
Norskresit dra avkabeln från uttaget.
har stängt av säkringarna eftersom installeringen är gjord av elektriker. När jag satte på efter en timme, gav tvättmaskinen samma meddelande ”går inte att ändra”
 
A
ha ha alla slavar under appguden
 
  • Ledsen
  • Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Känns faktiskt helt sjukt att man inte kan tvätta pga någon ny WiFi/App-finess som omöjliggör start utan omfattande utredningar.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
MultiMan
Som jag redan skrivit men inte förstått om du provat, har du testat med exakt samma WiFi-nätsinställningar som förra modemet? Om maskinen letar efter WiFi enligt en tidigare inställning så kan det hjälpa.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Som jag redan skrivit men inte förstått om du provat, har du testat med exakt samma WiFi-nätsinställningar som förra modemet? Om maskinen letar efter WiFi enligt en tidigare inställning så kan det hjälpa.
Hej och igen tack för ditt engagemang!! Ja det verkar som om maskinen letar efter Wi-Fi med de gamla inställningarna.
Tyvärr är jag inte så bra på datorer och har tyvärr inte lyckats ändra namnet på modemet🤷‍♀️
 
Vet inte alla detaljer i detta fall men när vi bytte wifi-router så satte jag den nya routerns SSID och lösenord exakt som den gamla routern, på både 2,4 och 5 GHz-banden. På så vis loggar alla enheter in precis som vanligt utan att man behöver omkonfigurera varenda enhet; div sensorer och kameror, värmepump, element, tv, gud vet vad.
 
  • Gilla
Pia1 och 1 till
  • Laddar…
Bra tips, tack ska du ha!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.