Vi har rivit ner tapet och sannolikt rivit av del av gipspappen. Underlag är varierande o på vissa ställen gips med gamla luftbubblor.Hur kommer renoveringstapet funka här? Hur tänka? Tacksam för alla inspel!
 
  • Vägg med bortriven tapet, exponerad gips och ojämnheter där renovering pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn och delvis skadad vägg efter att tapet tagits bort, med synliga rester och bubblor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
A Anghad skrev:
Vi har rivit ner tapet och sannolikt rivit av del av gipspappen. Underlag är varierande o på vissa ställen gips med gamla luftbubblor.Hur kommer renoveringstapet funka här? Hur tänka? Tacksam för alla inspel!
Ett lager rotgips?
Om du inte vill ha väv... 😳
 
  • Gilla
Anghad
  • Laddar…
Rotgips är det en tunnare gipsvägg?
 
Jag har använt renoveringstapet ett par gånger. Varje gång har jag lovat mig själv att det är sista gången.
Tycker inte det brukar bli så bra, så mitt tips är att skippa det.
 
  • Gilla
nameloser och 1 till
  • Laddar…
Börjar själv fundera i dessa banor
 
Rätt använt fungerar renoveringstapet bra. I ditt fall behöver du bredspackla först mtp. underlaget. Inte ens de grövsta renoveringstapeterna sväljer det där.

Av den anledningen är det bättre ni sätter renoveringsgips.
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
A Anghad skrev:
Vi har rivit ner tapet och sannolikt rivit av del av gipspappen. Underlag är varierande o på vissa ställen gips med gamla luftbubblor.Hur kommer renoveringstapet funka här? Hur tänka? Tacksam för alla inspel!
Hade samma problem som dej. Bredspacklade och satte sedan upp renoveringstapet. En helt ny vägg
 
  • Vägg under renovering med bredspackling och delvis borttagen gammal tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad vägg med bredspackling och ny renoveringstapet, vy från ett övre våningsplan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fint det blev! Jag ville gärna undvika bredspackling 😓 men börjar inse att det inte räcker med renoveringstapet.. hade hoppats på magiska lösningar.
 
A Anghad skrev:
Fint det blev! Jag ville gärna undvika bredspackling 😓 men börjar inse att det inte räcker med renoveringstapet.. hade hoppats på magiska lösningar.
Glömde säga att jag målade med spärrgrund och slipade innan bredspacklingen. Mycket jobb men mycket bra resultat.
 
  • Gilla
Anghad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.