Hej. Tänkte försöka installera vår nya tvättmaskin. Under kranvredet på bilden finns ngn slags koppling till den gamla tvättmaskinen. Om jag skruvar bort den och försöker sätta fast den nya slangen kommer det spruta vatten då? Eller är det bara att köra?
 
  • En hand håller en gammal tvättmaskinslang nära en vattenkran med ett omonterat kranvred och en synlig koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det en huvudkran där du kan stänga av vattnet helt? Det är ju den säkraste lösningen när man meckar med vattnet.
 
M mrsnhp skrev:
Finns det en huvudkran där du kan stänga av vattnet helt? Det är ju den säkraste lösningen när man meckar med vattnet.
Inte vad jag sett. Precis flyttat in. Men i och med att vredet ovan inte styr tillförseln av vattnet till kranen som tvättmaskinen ansluter till antar jag att tillförseln är konstant och att ventilprylen som sitter där reglerar det på ngt sätt? Någon som vet vad det är för typ av koppling?
 
Skruva loss kopplingen från den gamla slangen och sätt på den nya. Skruvar du loss något på väggen så sprutar det vatten.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Skruva loss kopplingen från den gamla slangen och sätt på den nya. Skruvar du loss något på väggen så sprutar det vatten.
Ok. Känns som att den inte riktigt passar till den nya slangen men det är ju det enklaste sättet. Alternativt att jag tar hela den gamla slangen med kopplingar och monterar fast hela alltet på den nya maskinen. Trist med en gammal slang bara.
 
Nippeln längst ut, passar inte den i den nya slangen?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Nippeln längst ut, passar inte den i den nya slangen?
Alltså att skruva fast den på de vita gängorna på den nya slangen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.