Hej!

Jag använder en Shelly Plus 1 för att kunna alternativmanövrera garageporten hemma. Genom anslutningarna 0 och I använder jag den som en enkel tryckknapp (potentialfri brytare). Jag skulle nu vilja koppla in en trådad magnetswitch för att få information om garageportens läge genom SW anslutningen (stängd/öppen port). Shellyn är nu ansluten till 230 V. Det ser ut som att jag då inte kan ansluta en trådad magnetswitch till SW utan att behöva spänningssätta den samma med 230 V (vilket jag inte önskar). Någon där ute som vet om detta är riktigt? Alternativet verkar vara att ansluta Shellyn till 12V DC (eller möjligen 24-48). Någon som vet?
 
  • Schematisk bild av Shelly Plus 1 med anslutningsterminaler och etiketter för kablage och installationsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har rätt, Shelly 1+ har bara potentialfri anslutning på lastsidan, inte på ingången. Om du inte vill dra 230V genom magnetgivaren så behöver du hitta på något annat. Att byta matning till DC känns ju som en ganska enkel lösning i sammanhanget...
 
  • Gilla
chgr
  • Laddar…
B
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.