Hej, vårat staket eller vägg eller vad det heter mot grannen på våra uteplatser har ruttnat nertill, innan vi snackar med nån snickare vore kul att sondera lite vad man kan göra, vad som är bäst eller enklast, själv är jag inne på att man skulle såga bort bara det nedersta och sätta dit en bred liggande planka (orange linjer) på nåt sätt, då behöver man bara byta den i framtiden när den ruttnat, min fru är tveksam till den iden jag tror hon tänker sig byta hela väggen men det låter dyrt i mina öron, jag funderar också bara på en vit plåt på nåt sätt. Vad finns för lösningar? Jag är ingen hantverkare eller van att bo i hus så var snälla. :)
 
  • Uteplats med slitet trästaket som vertikala plankor och ruttnande del nederst markerad med orange linje för reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Såga av ca 15 cm och mät av för en plåt som viker ut ca 5 cm på trallen. Den ska gå upp under panelen ca 5 cm. En plåtis knäcker som du vill ha.
 
  • Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Såga av ca 15 cm och mät av för en plåt som viker ut ca 5 cm på trallen. Den ska gå upp under panelen ca 5 cm. En plåtis knäcker som du vill ha.
Tack, det låter överkomligt, men menar du att plåten fästs bakom plankorna? Jag tror, eller rätt säker på att det sitter likadana brädor på baksidan mot grannen, då blir det lite svårt fästa inuti liksom... ?
 
Så det är bara en vägg med några reglar och panel på båda sidor. kan gå att sicka upp plåten under på din sida och sätta några skruv i trallen så den sitter kvar. Du får kolla var nedersta reglen är, så du inte sågar för högt upp och inte får in plåten under.
 
  • Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Så det är bara en vägg med några reglar och panel på båda sidor. kan gå att sicka upp plåten under på din sida och sätta några skruv i trallen så den sitter kvar. Du får kolla var nedersta reglen är, så du inte sågar för högt upp och inte får in plåten under.
Grejt, tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.