L Lillekitte skrev:
Visst finns det högre kvalitet än t ex Hafa. Men när TS skriver att hon har en liten budget, och har tittat på Etna och Bathlife, så är skillnaden i pris upp till INR och Macro ganska stor…
Absolut... jag säger inte emot dig heller.
Jag förklarade bara hur branschen som jobbar med detta dagligdags resonerar utifrån vår erfarenhet och nämner även indirekt att de är dyrare men många ggr får man vad man betalar för och man ska leva länge med ett badrum så man måste akta sig för att spara i fel ände.
 
Redigerat:
  • Gilla
16386
  • Laddar…
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
Vi körde med Marco design och är helnöjda, vi var också inne på lite billigare först men hantverkaren övertala oss att välja lite mer kvalité.
Till blandare valde vi Gustavsberg både till tvättställsblandare och duschblandare med takdusch, takduschen är inget jag ångrar, kör enbart med den när jag duschar.
Att tänka på som inte vi gjorde med blandare var att kolla efter mjukstängning.
Vi fick problem med tryckstötar på tvättställsblandarna.
Tydligen har inte Gustavsberg någon mjukstängare på sina
Gustavsberg hör tyvärr inte heller till de bättre märkena tyvärr men man vågar snart inte skriva någonting negativt utifrån fakta och praktisk erfarenhet för folk tar illa vid sig gång efter annan istället för att försöka se det positivt att få tips om vad som är bra och inte från de som jobbar med sakerna i verkligheten.
Många ggr tror man saker är jättebra för att det körs upp i gigantiska annonser från vissa leverantörer och då borde det kanske vara bra och höra vad de i branschen som inte tjänar någonting på att förorda det ena eller det andra, har för åsikter.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
Vi körde med Marco design och är helnöjda, vi var också inne på lite billigare först men hantverkaren övertala oss att välja lite mer kvalité.
Till blandare valde vi Gustavsberg både till tvättställsblandare och duschblandare med takdusch, takduschen är inget jag ångrar, kör enbart med den när jag duschar.
Att tänka på som inte vi gjorde med blandare var att kolla efter mjukstängning.
Vi fick problem med tryckstötar på tvättställsblandarna.
Tydligen har inte Gustavsberg någon mjukstängare på sina
Tack! 👍
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
Vi körde med Marco design och är helnöjda, vi var också inne på lite billigare först men hantverkaren övertala oss att välja lite mer kvalité.
Till blandare valde vi Gustavsberg både till tvättställsblandare och duschblandare med takdusch, takduschen är inget jag ångrar, kör enbart med den när jag duschar.
Att tänka på som inte vi gjorde med blandare var att kolla efter mjukstängning.
Vi fick problem med tryckstötar på tvättställsblandarna.
Tydligen har inte Gustavsberg någon mjukstängare på sina
Jag valde faktiskt precis som ni. Macro och Gustavsberg till dusch och blandare. Hoppas det blir bra.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Gustavsberg hör tyvärr inte heller till de bättre märkena tyvärr men man vågar snart inte skriva någonting negativt utifrån fakta och praktisk erfarenhet för folk tar illa vid sig gång efter annan istället för att försöka se det positivt att få tips om vad som är bra och inte från de som jobbar med sakerna i verkligheten.
Många ggr tror man saker är jättebra för att det körs upp i gigantiska annonser från vissa leverantörer och då borde det kanske vara bra och höra vad de i branschen som inte tjänar någonting på att förorda det ena eller det andra, har för åsikter.
Alla har ju oftast olika åsikter, och det måste man få ha, sen har Jag 0 kunskap om blandare, men man kan väl ändå förvänta sig lite kvalité om man tänker på vad man betalar för vissa produkt.

Precis som i mitt yrke där kunder tycker dom har gjort ett jätte bra köp av produkt, men i mina ögon så kan jag tycka det är rent skit.
Det ända dom har att jämföra med är en produkt som är 20-30 år gammalt
 
  • Gilla
Malin Johansson5 och 1 till
  • Laddar…
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
Alla har ju oftast olika åsikter, och det måste man få ha, sen har Jag 0 kunskap om blandare, men man kan väl ändå förvänta sig lite kvalité om man tänker på vad man betalar för vissa produkt.

Precis som i mitt yrke där kunder tycker dom har gjort ett jätte bra köp av produkt, men i mina ögon så kan jag tycka det är rent skit.
Det ända dom har att jämföra med är en produkt som är 20-30 år gammalt
Självklart får man ha olika åsikter och jag har ingen erfarenhet alls av de olika märkena utan lyssnar på vad rörläggare runt mig säger för de om någon borde ju ha vettig erfarenhet tycker jag. 🙏🏼
 
  • Gilla
Malin Johansson5
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.