Skulle behöva byta fönster och dörrar.

Enplanshus i Sthlms län
5 öppningsbara vridfönster ca 1180*1480
3 ej öppningsbara fönster ca 1180*1480
2 mindre ej öppningsbara fönster
En ytterdörr
En altandörr

Det är egentligen 3 av de stora vridbara fönsterna som måste bytas. Resten klarar sig ett tag till. Men är väl skönt att få det mesta gjort samtidigt och enhetligt.

Har fått offert från Morups (3 olika utifrån olika omfattning) och ska få från Ekstrands i nästa vecka.
Bifogar bild på offert som inbegriper alla fönster inkl klickventil/dörrar/fönsterbleck
Etc.

Ska kolla vad en lokal snickare kan vaska fram för pris för arbetet då jag spontant känner att en arbetskostnad på 5750kr (4000kr inkl ROT) per fönster/dörr känns mkt.

Men min fråga gäller egentligen om ni som köpt in fönster själva och anlitat ”lokal” firma för montage är nöjda? Blev det billigare? Lämnar dem garantier?

En känsla är ju att helhetsentreprenad är bekvämt för man har ett ställa att vända sig till om ngt blir fel. Samtidigt hör jag skräckhistorier om att man ändå inte får ngn hjälp av stora väletablerade firmor.
 
  • Offert för byte av fönster och dörrar med posterna ordervärde, moms, arbetskostnad, material, ROT-avdrag, frakt och rabatt, totalt 151 331 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Föräldrarna bytte fönster och altandörrar för 5-6 år sedan. Först togs kontakt med en fönsterleverantör som skulle ombesörja rubbet. Vet ej namnet på firman, men deras representant som kom dit för uppmätning var tydligen mycket oprofessionell och "virrade" runt för att kolla och mäta storlek på fönster.

Sedan tog dom kontakt med en lokal snickare som direkt såg vilka fönster och dörrar som behövdes.
Fönster och dörrar beställdes sedan hos lokal bygghandel och snickaren gjorde jobbet. Inget att anmärka på.
 
E El Mo skrev:
Skulle behöva byta fönster och dörrar.

Enplanshus i Sthlms län
5 öppningsbara vridfönster ca 1180*1480
3 ej öppningsbara fönster ca 1180*1480
2 mindre ej öppningsbara fönster
En ytterdörr
En altandörr

Det är egentligen 3 av de stora vridbara fönsterna som måste bytas. Resten klarar sig ett tag till. Men är väl skönt att få det mesta gjort samtidigt och enhetligt.

Har fått offert från Morups (3 olika utifrån olika omfattning) och ska få från Ekstrands i nästa vecka.
Bifogar bild på offert som inbegriper alla fönster inkl klickventil/dörrar/fönsterbleck
Etc.

Ska kolla vad en lokal snickare kan vaska fram för pris för arbetet då jag spontant känner att en arbetskostnad på 5750kr (4000kr inkl ROT) per fönster/dörr känns mkt.

Men min fråga gäller egentligen om ni som köpt in fönster själva och anlitat ”lokal” firma för montage är nöjda? Blev det billigare? Lämnar dem garantier?

En känsla är ju att helhetsentreprenad är bekvämt för man har ett ställa att vända sig till om ngt blir fel. Samtidigt hör jag skräckhistorier om att man ändå inte får ngn hjälp av stora väletablerade firmor.
Vi bor i Huddinge och betalade en snickarfirma drygt 22000 efter ROT för byte av tre vridfönster och en altandörr för ett år sedan. Det var ganska stora/tunga fönster så det behövdes två killar, och till ett av fönstren behövdes byggställning.

Vi tog in en annan offert också, dom ville ha 40000 😶 Jag frågade om dom hade råkat räkna in fönstren också i det priset men fick inget svar på det 😄 En tredje firma vi hade fått tips om svarade inte alls. Det är kanske lättare för er att få offerter eftersom ni har fler fönster. Dom är ju inte alltid intresserade av småjobb.

Jag vet inte om vi fick någon garanti från snickaren, men det är garanti på fönstren (Elitfönster). Det var någon grej i altandörren som antingen gick sönder direkt eller var trasig från början så att dörren var trög att öppna och stänga. Vi reklamerade och Elitfönster skickade ut nån kille som fixade det i en handvändning.

Vi tog inte in några offerter från andra tillverkare som kör med paketpris eftersom vi ville ha likadana fönster som ett som vi redan hade bytt året innan, och det var Elitfönster. Då ingick monteringen i en badrumsrenovering så jag vet inte vad det ”kostade”.
 
  • Gilla
El Mo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.