Hej! Söker rekommendation för vertikalskärare. 600 m2 gräs. Öppen för alla slags modeller. Antingen tips på märke och modell, eller någon funktion en inte bör vara utan, eller avrådan av vissa märken. Tack :)
 
P Prodigys skrev:
Jag köpte en [länk] för en del år sen som funkar bra om man lägger lite vikt på den. Brukar slänga på 3 storgatsten(40kg ish) på den och köra dagen efter ett regn.
Jag har kikat lite på den också. Aldrig använt en vertikalskärare tidigare och har funderat på någon handmodell först, men har ganska stor yta (ca 3000 kvm) så gav upp den tanken. Hur är det om man har lite stenig mark, går det köra med en sådan vertikalskärare eller förstör man den? I bruksanvisningen står det att man max får lägga på 15 kg, men 40 kg på den är alltså inga problem? Vad använder du för maskin för att dra den? Har själv en Rider 214 TC och undrar om den skulle vara lämplig?
 
I irrbloss skrev:
Jag har kikat lite på den också. Aldrig använt en vertikalskärare tidigare och har funderat på någon handmodell först, men har ganska stor yta (ca 3000 kvm) så gav upp den tanken. Hur är det om man har lite stenig mark, går det köra med en sådan vertikalskärare eller förstör man den? I bruksanvisningen står det att man max får lägga på 15 kg, men 40 kg på den är alltså inga problem? Vad använder du för maskin för att dra den? Har själv en Rider 214 TC och undrar om den skulle vara lämplig?
Har väldigt lite sten i gräsmattan så det kan jag inte svara på. Har tidigare dragit den med en stiga ready.
 
  • Gilla
irrbloss
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.