Onsalakorven Onsalakorven skrev:
Ta vindpapp istället, och lägg en panelbräda som spikläkt/luftspalt så får du samma tjocklek som den tidigare fasaden
Jag kommer inte byta ut undermaterialet. Det ska få torka när jag satt en luftspalt. Får bli läkt.
 
  • Gilla
Onsalakorven och 1 till
  • Laddar…
Vilken skruv/spik ska man ha för att fästa läkten i asfaboarden? Får inte vara för djup va?
 
Du vill fästa läkten i samma reglar som asfaboarden sitter på. Själva boarden är inte mycket att fästa i. Kan funka med samma spik men är det få fästpunkter kanske skruv eller längre spik är bättre
 
B BjörnEng skrev:
Du vill fästa läkten i samma reglar som asfaboarden sitter på. Själva boarden är inte mycket att fästa i. Kan funka med samma spik men är det få fästpunkter kanske skruv eller längre spik är bättre
Ah okej så då kollar jag vart spikarna suttit tidigare och sätter på samma ställe? Men frågan är hur djup skruv eller spik jag ska ha?
 
Stående 12*50 läkt, monteras rakt utanpå väggreglarna ( dvs där asfaboarden är spikad). Liggande 28*70 monteras cc600, skruvas där den korsar 12*50 läkten. Lämplig skruv typ 5*90.
OBS, fasad spikas då med max 50mm lång spik.


Detta givet stående panel.

Glöm inte musbandet i nederkant!
 
R RiKr skrev:
Stående 12*50 läkt, monteras rakt utanpå väggreglarna ( dvs där asfaboarden är spikad). Liggande 28*70 monteras cc600, skruvas där den korsar 12*50 läkten. Lämplig skruv typ 5*90.
OBS, fasad spikas då med max 50mm lång spik.


Detta givet stående panel.

Glöm inte musbandet i nederkant!
Tack! Vanlig träskruv?

Musband?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.