Hej. Vad kostar det att slänga byggavfall (trä gips plåtreglar, förpackningar/kartog etc) för företag i Stockholm? Förstår att frågan kan var beroende av mängd etc men hur skall man räkna, grovt?
 
Grovt räknat, 73.000 kr.

Går inte att skatta något värde, när du ger så knapphändig information. Om du ringer till Ragnsells och frågar hur mkt det kostar. Tror du att de då vill ha mer information om vad, hur mkt, tid, osv osv?

Att beställa en container finns givetvis olika fasta priser på, men allvarligt 🥺
 
S Sernando skrev:
Grovt räknat, 73.000 kr.

Går inte att skatta något värde, när du ger så knapphändig information. Om du ringer till Ragnsells och frågar hur mkt det kostar. Tror du att de då vill ha mer information om vad, hur mkt, tid, osv osv?

Att beställa en container finns givetvis olika fasta priser på, men allvarligt 🥺
Jag kollade avfallsanläggningar i Stockholm och såg att man tar 700 kr per besök från företag. Vad har jag missat?
 
Redigerat:
Hittade denna på Koviks webplats. Veka gälla för såväl privatpersoner som företag.

På Koviks återvinningsanläggning kan du lämna:​

  • Brännbart avfall
  • Trä
  • Wellpapp
  • Skrot & Metall
  • Restavfall
  • Trädgårdsavfall
  • Asbest

Två betalningsalternativ​

På Koviks återvinningsanläggning finns det två betalningsalternativ:

1. Klippkort till reducerat pris på Koviks ÅVC (spara 50:-/m3)

Klippkort kan köpas oavsett om du är privatperson eller företagare. Pris för klippkort innehållande 10st klipp är 1500:- inkl.moms. Ett klipp är lika med en kubikmeter avfall. Klippkort köps (swish/kort) vid infartkontrollen till anläggningen.

Villkor för klippkort vid Koviks återvinningsanläggning

  • Kortet ska klippas av personal innan avlämning.
  • Ett klipp per kubikmeter avfall.
  • Avfallet sorteras enligt anvisningar på ÅVC.
  • Maxvikt för fordon 3,5 ton.
  • Farligt avfall får ej avlämnas på ÅVC.
  • El-skrot, asbest och tryckimpregnerat avfall ingår ej utan debiteras efter vikt.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Jag kollade avfallsanläggningar i Stockholm och såg att man tar 700 kr per besök från företag. Vad har jag missat?
Det tillkommer nog arbetstid, restid och bilavgift om du ska låta ett företag sortera och slänga ditt byggavfall.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det tillkommer nog arbetstid, restid och bilavgift om du ska låta ett företag sortera och slänga ditt byggavfall.
I frågan så räknar jag med att det är sorterat i trä, gips plåt mm. Blir ju ofta inte något jättejobb om man t.ex. river en gipsvägg med en trädörr i. River man ett hus med kula blir de jobbigare :)

Om det jag fått fram stämmer så är det ju mest restid och bil som kostar +150 kr/m3. eller 700 för en lätt lastbil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.