Vad är detta för låg snårig buske vi var på framsidan av huset vi flyttat in i? Hur djupt går rötterna tro? Ska gräva upp och ta bort.
 
  • Snårig låg buske med bruna grenar framför ett hus, undanfrågad för identifiering och rötternas djup.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tätt snårig låg buske med bruna grenar och torra löv vid husfasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Täta, snåriga buskgrenar med blandade gröna och brunaktiga löv, indikerar en övergiven buske.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är Cotoneaster, någon namnsort av krypoxbär. Busken är inte skött som den borde skötas dvs klippa den regelbundet så att den håller sig på marken som en låg och fin marktäckare.

Hur djupt rötterna går vet jag inte men sannolikt inte djupare än matjorden.
 
  • Gilla
Juliajuliaj
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Det är Cotoneaster, någon namnsort av krypoxbär. Busken är inte skött som den borde skötas dvs klippa den regelbundet så att den håller sig på marken som en låg och fin marktäckare.

Hur djupt rötterna går vet jag inte men sannolikt inte djupare än matjorden.
Tack!!
 
A Abies koreana skrev:
Det är Cotoneaster, någon namnsort av krypoxbär. Busken är inte skött som den borde skötas dvs klippa den regelbundet så att den håller sig på marken som en låg och fin marktäckare.

Hur djupt rötterna går vet jag inte men sannolikt inte djupare än matjorden.
Om man gräver upp den och missar någon rot, skjuter en sådan mycket rotskott? Kan man lägga en markduk över eventuella rester av rötter så dör den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.