Hej!
Är det någon som vet hur man byter klingskyddet på en Metabo KGS 216M, har skaffat reservdelar, men kan inte hitta någon guidning någonstans hur man byter ut delarna.

Tack på förhand
/Martin
 
R runemark skrev:
Hej!
Är det någon som vet hur man byter klingskyddet på en Metabo KGS 216M, har skaffat reservdelar, men kan inte hitta någon guidning någonstans hur man byter ut delarna.

Tack på förhand
/Martin
Kom du fram till hur? Jag lyckas inte få av den svarta lilla spärren som håller fast skyddet
 
M mickeforsberg skrev:
Kom du fram till hur? Jag lyckas inte få av den svarta lilla spärren som håller fast skyddet
Om någon skulle stöta på samma så kan jag svara mig själv, då det förmodligen är spårringen man kommer fastna vid. Man behöver ett spårringsverktyg. Bänd ut ringen med detta. Det lite svårare är att få i den nya ringen. Ta i utav bara f när du bänder ut den och samtidigt försöker pressa den in i spåret. Akta så den inte slinter och skjuts iväg. Efter lite frustration klickar den i.
 
Redigerat:
R runemark skrev:
Hej!
Är det någon som vet hur man byter klingskyddet på en Metabo KGS 216M, har skaffat reservdelar, men kan inte hitta någon guidning någonstans hur man byter ut delarna.

Tack på förhand
/Martin
Var hittade du reservdelar, behöver klingskydd och fjäder, men kan inte hitta någonstans?
 
O Ollkar skrev:
Var hittade du reservdelar, behöver klingskydd och fjäder, men kan inte hitta någonstans?
Jag kollade först online, en hel del tyska butiker har det mesta man behöver verkar det som. Är det en sån såg jag har? Isåfall är det art.nr. 316092910 (fjäder ingår)
Jag gick in på Metabos hemsida och kollade upp närliggande återförsäljare och mailade.

De verkar ta hem från Tyskland så det kostar en del i frakt, men det gör det oavsett från de tyska butiker så jag kollade så jag valde istället en närliggande återförsäljare.

Kolla här och hör dig för: Återförsäljare
 
  • Gilla
Ollkar
  • Laddar…
M mickeforsberg skrev:
Jag kollade först online, en hel del tyska butiker har det mesta man behöver verkar det som. Är det en sån såg jag har? Isåfall är det art.nr. 316092910 (fjäder ingår)
Jag gick in på Metabos hemsida och kollade upp närliggande återförsäljare och mailade.

De verkar ta hem från Tyskland så det kostar en del i frakt, men det gör det oavsett från de tyska butiker så jag kollade så jag valde istället en närliggande återförsäljare.

Kolla här och hör dig för: Återförsäljare
Tack för svaret!
 
  • Gilla
mickeforsberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.