Hej, dags att flytta inom tullarna. Har ni några personliga erfarenheter av bra flyttfirmor tar jag gärna emot edra råd!
 
Flyttfirman Sju trappor upp utan hiss m
Varit jättebra
 
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
BirgitS
Både jag och en släkting har anlitat Blå Expressen i Solna och vi var nöjda båda två.
 
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
N
oct
 
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
Bromma Express anlitade vi sista gången vi flyttade. Vi valde packning, flytt och städning av bostaden vi flyttade ifrån. Städningen blev mycket bra. Det var köparen lägenheten vi flyttade ifrån som besiktade städningen.
 
Kan ju följa upp med att jag valde OCT och jag blev hyfsat nöjd.
 
BirgitS
R Riemann skrev:
Kan ju följa upp med att jag valde OCT och jag blev hyfsat nöjd.
Vad var positivt resp. negativt?
 
Flyttgubbarna var i stort sett mycket kompetenta och hade rätt verktyg/redskap för att göra ett bra jobb. De var inga nybörjare. En flyttgubbe var dock märkbart segare än de övriga och spenderade en hel del tid på toaletten. Sedan får man vara beredd på att prata engelska på varierande nivå med vissa, då deras svenska kan vara halvbra eller svag. Flyttgubbarna anlände ca en halvtimme sent.
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
BirgitS
R Riemann skrev:
Flyttgubbarna var i stort sett mycket kompetenta och hade rätt verktyg/redskap för att göra ett bra jobb. De var inga nybörjare. En flyttgubbe var dock märkbart segare än de övriga och spenderade en hel del tid på toaletten. Sedan får man vara beredd på att prata engelska på varierande nivå med vissa, då deras svenska kan vara halvbra eller svag. Flyttgubbarna anlände ca en halvtimme sent.
Okej, vare sig jag eller släktingen hade sådana problem med Blå Expressen utan alla jobbade hårt och pratade god svenska, förutom de två packgubbarna hos mig dagen innan flytten som var lite ineffektiva.
 
N
Jag hade oct på pris, och fick låna flyttkartonger 2 veckor innan flytt. Kommer inte ihåg hur många, men 60-80 kanske. 3 svenska killar med stor lastbil tog hela flytten på 1 lass. En från oct kom hem innan och räkna på det.
 
Det beror på vilket syfte du letar efter
 
BirgitS
K Kuka Leggas skrev:
Det beror på vilket syfte du letar efter
Med vilka olika syften menar du att man kan vilja anlita en flyttfirma?
 
K Kuka Leggas skrev:
Det beror på vilket syfte du letar efter
Nu lär flytten vara avklarad!
 
N
Ja, tråden är ju över 2 år gammal.
 
Hej hej, det finns ju en miljon olika firmor, och det kan ofta skilja ganska mycket i pris. Det bästa alternativet är ju att helt enkelt googla flytt, och sedan staden du är ute efter, t.ex flytthjälp Malmö ******* redigerat av moderator ******, och sedan kontakta den firman för att få priset, och sedan jämför du med alla andra. Tänk på att de antingen kan ge dig ett pris per timme, eller ett pris för hela kalaset, så kan vara bra att ha en hum om hur lång tid flytten eventuellt kan ta, iaf på ett ungefär.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.