Få det sålt kan de säkert göra men de måste vara beredda på att priset inte blir det bästa med dagens ekonomiska läge och bostadsmarknad. Det är ju inte havsutsikt och det är ganska långt utanför Stockholm.
 
  • Gilla
Lovisasj och 2 till
  • Laddar…
J Josth skrev:
Få det sålt kan de säkert göra men de måste vara beredda på att priset inte blir det bästa med dagens ekonomiska läge och bostadsmarknad. Det är ju inte havsutsikt och det är ganska långt utanför Stockholm.
Och slarvigt utförda ytskikt…

Så där långt ut på värmdö. Huset i en grop. Ingen utsikt.

Skulle nog säga 7 miljoner.

Och då är jag snäll

Ingen köper specialhus för de pengarna (11) utan just utsikt eller magisk omgivning. Omgivande hus verkar gå för 3-5.
Misstänker pantbreven på 5 är för att banken inte tillåter mer lån på huset


Mitt hus har betydligt finare omgivning för halva priset. Och mindre än halva restiden till Sthlm…
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
N Nilsson i Boda skrev:
"currykryssen är perfekt placerade i huset för att maximera energiflödet " Så uppvärmningen är lite speciell!
Curry i krysset ger en viss hetta, men knappast tillräckligt för att värma ett helt hus?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
vcx och 13 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Och slarvigt utförda ytskikt…

Så där långt ut på värmdö. Huset i en grop. Ingen utsikt.

Skulle nog säga 7 miljoner.

Och då är jag snäll

Ingen köper specialhus för de pengarna (11) utan just utsikt eller magisk omgivning. Omgivande hus verkar gå för 3-5.
Misstänker pantbreven på 5 är för att banken inte tillåter mer lån på huset


Mitt hus har betydligt finare omgivning för halva priset. Och mindre än halva restiden till Sthlm…
De hus som går för 3 - 4 MSEK är bara mindre fritidshus. Vanliga hus på runt 150 kvm verkar ofta gå för 5 - 7 MSEK. Ett nybyggt hus på 225 kvm måste gå för mer även om en köpare måste väga in kostnaden för färdigställande. Finns bara få hus i den storleken för de som har pengarna och söker något extra stort.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad menar du är nackdelen med rundade hörn?
Kostnaden.
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det behövs ingen vetenskap för den troende, på gott och ont.
K Katthatt skrev:
Varför inte?
Tro är att inbilla sig något när det inte finns några konkreta bevis eller bevis att grunda tron på.

Tro kräver inget kritiskt tänkande, inga resonemang eller logik. Tron är alltså orimlig och ologisk.

Tro är motsats till bevis. Det är därför det är en förutsättning. Tro bygger på blind tro på frånvaro av bevis.
Person i prästkläder med gestikulerande hand och text om tro och Gud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders.o93 och 6 till
  • Laddar…
Synd om dem, hoppas annonsen som de kanske varit tvingade att lägga ut bara vinner tid för dem att få ihop det, för det kanske inte går att sälja så fort i dessa dagar. Det där komplementhuset på 50 kvadrat borde kunna hyras ut som attefallshus om det kunde färdigställas.
 
  • Haha
  • Gilla
faf och 1 till
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold skrev:
Platt tak med sarg som på 70 talets garagen kan ge problem varför lade man bara en plastfolie under väggarna o ingen syllpapp kan ruttna Visste dom inget om bygge
Platta tak ger problem. Samlar skräp och läcker/måste läggas om mkt oftare än sluttade tak. Innan vi fick 45/27 graders standard hade husen ofta brantare tak. T ex 70 grader, då höll stråtaken längre.
Bara plast under rundade hörnet? Såg inte i filmen att dom monterade tätningslister heller. Behövs kanske inte med all energi från Currylinjerna?
 
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Här finns nyttig information om pågående utbyggnaden av kommunalt VA i området för de som eventuellt är spekulanter. Verkar tillkomma runt 400 tkr i avgifter för VA-anslutningen. Till detta kommer erforderlig grävning/sprängning/rördragning på den egna tomten plus kostnader för avloppspumpstation på den egna tomten om topografin hindrar självfall till förbindelsepunkten som normalt är i gatan. Vågar inte spekulera i den kostnaden men den kan bli ansenlig. Kommunen kan dock bevilja viss ersättning för egen avloppsanläggning som är yngre än 10 år. https://www.varmdo.se/byggabomiljo/...projektevlinge.4.b682b26170b0856e0a4cf51.html
 
Redigerat:
  • Gilla
craftsboy och 1 till
  • Laddar…
B BGA skrev:
Platta tak ger problem. Samlar skräp och läcker/måste läggas om mkt oftare än sluttade tak. Innan vi fick 45/27 graders standard hade husen ofta brantare tak. T ex 70 grader, då höll stråtaken längre.
Bara plast under rundade hörnet? Såg inte i filmen att dom monterade tätningslister heller. Behövs kanske inte med all energi från Currylinjerna?
Såg plastremsa under en rak vägg de lyfte på plats
 
Man lägger inte plast under en väggsektion skall vara syllpapp
 
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Jag tror inte på currylinjer inverkan på oss människor. Att det dock går att mäta upp energilinjer/currylinjer med slagruta har jag vetat länge.
Efter gårdagens program blev jag dock lite nyfiken, då jag bor i ett hus från 1875. Så jag böjde till ett par stålpinnar, och satte igång att mäta. Mot mitt troende visade det fullt utslag i nästan alla dörröppningar, ingen annanstans. Så här ligger linjerna i väggarna iallafall.
 
  • Haha
  • Gilla
Anders.o93 och 8 till
  • Laddar…
Eaum
Jag trodde inte heller på currrylinjer, men efter att ha ägnat en dag i Tyresta nationalpark för ett antal år sedan med metallpinnar framför mig som vinklade sig med ett 3-4 meters avstånd så ändrade jag uppfattning. Det tog dock emot att erkänna för min flummige som gjorde mig sällskap och som var övertygad om att de fanns, att han hade rätt.
 
  • Haha
faf och 1 till
  • Laddar…
Eaum Eaum skrev:
Jag trodde inte heller på currrylinjer, men efter att ha ägnat en dag i Tyresta nationalpark för ett antal år sedan med metallpinnar framför mig som vinklade sig med ett 3-4 meters avstånd så ändrade jag uppfattning. Det tog dock emot att erkänna för min flummige som gjorde mig sällskap och som var övertygad om att de fanns, att han hade rätt.
Ett par böjda metallpinnar brukar ju användas som slagruta när man letar vatten. Hur vet dom att användaren för tillfället är intresserad av vattenådror istället för currylinjer?
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 11 till
  • Laddar…
K
Eaum Eaum skrev:
Jag trodde inte heller på currrylinjer, men efter att ha ägnat en dag i Tyresta nationalpark för ett antal år sedan med metallpinnar framför mig som vinklade sig med ett 3-4 meters avstånd så ändrade jag uppfattning. Det tog dock emot att erkänna för min flummige som gjorde mig sällskap och som var övertygad om att de fanns, att han hade rätt.
Så funkar inte vetenskap.
 
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.