Hej!

Köpte min kåk för 1.5 år sen nu. Har sedan dess renoverat för cirka 80 000:-. Det är alla nya vitvaror, helt nytt kök. Nya golv i hela huset, klinkers i hallen, klinkers på toaletten (även hela toaletten renoverad).

Bör jag värdera om huset? Har lånet hos swedbank. Lånet är nu på 295k varav topplån på 105k.
Har de nån betydelse att jag låste lånet (kanske bara bottenlånet?) på 5år?

mvh Stefan
 
Det är säkert värt att ta upp detta med banken, men vad är huset värderat till nu? Och hur kan topplånet vara så stort i förhållande till bottenlånet?
 
Det kan vara idé att ta upp frågan om omvärdering med banken, främst om du vill lägga ner topplånet i botten lån.

Jag måste säga att det var väldigt mycket du fick för 80.000, fantastiskt mycket grejjer. ;)
 
Rent spontant låter det som om du lyckats höja värdet på huset mer än vad du investerat i det. I sådana fall är det bra läge att lägga om lånen.
 
Robert_Maria skrev:
Det kan vara idé att ta upp frågan om omvärdering med banken, främst om du vill lägga ner topplånet i botten lån.

Jag måste säga att det var väldigt mycket du fick för 80.000, fantastiskt mycket grejjer. ;)
Ja det är rätt mycket.. köket från ikea, vitvarorna från tretti.se, toalett, handfat, klinkers, golv från k-rauta och silvan. Köper man på sånna ställen och gör allt själv kostar de "inget" :)
Men du verkar dock ironisk?

Kök (utan vitvaror) 10 000:-
Kyl+Frys 12 000:-
Diskmaskin 5000:-
Spis 5000:-
Toalett 2500:-
Handfat 1500:-

Då har vi uppnått 36 000 vilket ger oss 44 000 till golv och klinkers?
 
Med mer förklaring så börjar man förstå. I ditt första inlägg så skrev du 'alla nya vitvaror'. Nu när du förklarar så ser man att tvättmaskin inte är med i det hela och inte tumlare heller.

Grattis till en skön kalkyl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.