hur fixar jag fast handtaget på kylen? Googlat löst handtag etc med då kommer jag bara in på sidor som säljer handtag så att säga. Är det superlim som gäller och hoppas att själva handtaget aldrig behöver bytas? Häller en bosch kyl
Löst kylskåpshandtag halvt urtaget på en vit Bosch kyl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Löst handtag på vit kylskåpsdörr med synlig skruv och fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gängorna är utslitna eller?
Jag hade testat med snäppet grövre skruv
 
torbeno torbeno skrev:
Gängorna är utslitna eller?
Jag hade testat med snäppet grövre skruv
Kännsmer som det är materialet inne i dörren som är utslitet så skruven inte kan nypa. Vad är det jag skruvar i inne i dörren? Ngt som går sönder om jag tar en längre o lite större skruv.
En liten metallskruv på ett mönstrat underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Längre är nog meningslöst. Den fäster gissningsvis i plåten, så en lite grövre skruv är nog det du ska prova.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Längre är nog meningslöst. Den fäster gissningsvis i plåten, så en lite grövre skruv är nog det du ska prova.
Tog en lite grövre så nu sitter den väl ett tag till. Nästa gång får det nog bli lim
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fyll igen hålen med pl400 eller något liknande. Sen skruvar du tillbaks skruvarna.
 
O olofh skrev:
Tog en lite grövre så nu sitter den väl ett tag till. Nästa gång får det nog bli lim
Höll det? Har nästintill identiskt problem 😂
 
S
Klassiskt för alla som inte underhåller och drar åt skruvarna i hemmet, på luckor och dörrar. De glappar och slit och går sönder. Först då vill de lösa problemet, men då krävs det betydligt mer och besvärligare lösningar, som de sällan klarar av på egen hand.

Att skruva fast lösa skruvar, klarar alla av. Skärpning i hemmet.
 
S Sernando skrev:
Klassiskt för alla som inte underhåller och drar åt skruvarna i hemmet, på luckor och dörrar. De glappar och slit och går sönder. Först då vill de lösa problemet, men då krävs det betydligt mer och besvärligare lösningar, som de sällan klarar av på egen hand.

Att skruva fast lösa skruvar, klarar alla av. Skärpning i hemmet.
Tack för peppen 😂
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
NITMUTTER fixar stark gänga i tunn plåt
 
  • Gilla
Carl_Martin
  • Laddar…
F FDT skrev:
NITMUTTER fixar stark gänga i tunn plåt
Tack, ska kolla upp det! Skruven som sitter förmiddag har en väldigt plats skalle för att få plats i själv handtaget så det får inte bygga för mycket. Men ska läsa på lite om nitmutter.
 
F FDT skrev:
NITMUTTER fixar stark gänga i tunn plåt
Så här ser det ut:
 
  • Närbild på en svart metalldörr med fokus på en befintlig skruvbult och mutter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.