M ma938 skrev:
Det som vi har betalat för lägenheten + tillvalen.

Villkoren kändes inte alls bra, de var alldeles för breda för vi hade kunna bli stämda för allt möjligt och dessutom fått betala 200 000kr i vite för varje gång vi hade nämnt felen som är kopplade till lägenheten.
Kan ni inte bara förhandla bort dessa villkor? Han verkar ju angelägen om att hitta en lösning.
 
M Milliemay skrev:
Angående köket undrar jag om du vet vilka regler som gäller för hur stort ett kök eller matplats måste vara för 3 rum eller var jag kan hitta den informationen?
Om jag inte tänker fel så regleras inte det förutom 7kvm/dagsljus. Kökslängder, storlekar på sittgrupper etc. baserat på antal rum beskrivs i SIS. SIS är dock ingen lag utan en frivillig standard som hjälper till med bra dimensionering av bostäder och bakar in diverse funktions och tillgänglighetskrav.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Och sen får vi ju inte missa syftet med det lägenhetsregister som Lantmäteriet har fått lagstiftarens uppgift att hålla: Att skapa ett underlag för nationell statistik kring de lägenheter som finns i landet. D v s det spelar ingen större roll hur en enskild lägenhet är registerförd eftersom syftet är att samla aggregerad data. Inte att styra över den enskilda lägenhetens användning.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.