C
E Enial skrev:
Nu blir det betongplatta iaf....
Hmm, spännande! Hur går tankarna kring funktionen?
 
C cpalm skrev:
Hmm, spännande! Hur går tankarna kring funktionen?
Enbart för att försöka förhindra att de gräver tunnlar. De har grävt tunnlar i gruset in under husgrunden. Framförallt runt inspektionsluckan för avloppet.
Kanske kommer de börja gräva i gräset in under betongplattan istället men det är värt ett försök i ren desperation...
 
E Enial skrev:
Enbart för att försöka förhindra att de gräver tunnlar. De har grävt tunnlar i gruset in under husgrunden. Framförallt runt inspektionsluckan för avloppet.
Kanske kommer de börja gräva i gräset in under betongplattan istället men det är värt ett försök i ren desperation...
Med en betongplatta tvingar du dem att ta jordvägen och då får du ganska tydliga hål där du kan sätta burar 😉
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Med en betongplatta tvingar du dem att ta jordvägen och då får du ganska tydliga hål där du kan sätta burar 😉
Förhoppningen är att vi slipper ha dom i huset överhuvudtaget 😂
 
C
E Enial skrev:
Kanske kommer de börja gräva i gräset in under betongplattan istället men det är värt ett försök i ren desperation...
Ja, själv skulle jag nog satsa på att bygga hinder på djupet istället för på ytan.
 
Hur man inte bör göra.

 
  • Ledsen
Vardagsrum
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, själv skulle jag nog satsa på att bygga hinder på djupet istället för på ytan.
Ja det var den initiala planen för ett år sen när jag putsade om grunden. Tyvärr är marken extremt stenig/bergig så det skulle innebära hutlöst med jobb och troligtvis en extremt dyr historia att sätta ner plåt för att skydda på djupet. Vi får knappt ens ner sån där "rabattkant" mer än 2-3 cm innan det tar stopp.
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Hur man inte bör göra.

[media]
Man blir lite sugen ändå.
 
C
E Enial skrev:
Tyvärr är marken extremt stenig/bergig så det skulle innebära hutlöst med jobb och troligtvis en extremt dyr historia att sätta ner plåt för att skydda på djupet.
Men som verktygstokig har du väl en mejselhammare / borrhammare med mejslingsfunktion? 🙂
Och är det så hårt att man inte själv kan gräva så lär inte råttan göra det heller antar jag?
Och så gjuter du tänker jag, plåt låter krångligt.
 
C cpalm skrev:
Men som verktygstokig har du väl en mejselhammare / borrhammare med mejslingsfunktion? 🙂
Och är det så hårt att man inte själv kan gräva så lär inte råttan göra det heller antar jag?
Och så gjuter du tänker jag, plåt låter krångligt.
Gjutningen är så långt ner jag kommer med spade. Ca 10 cm djupare än vad gruset tidigare har varit.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Men som verktygstokig har du väl en mejselhammare / borrhammare med mejslingsfunktion? 🙂
Och är det så hårt att man inte själv kan gräva så lär inte råttan göra det heller antar jag?
Och så gjuter du tänker jag, plåt låter krångligt.
Problemet är ju att råttjävlarna tar sig igenom springor, att gräva upp stora stenar är inget min klena kropp orkar med 😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.